L’alumnat dels cicles de Xarxes i Estacions de Tractament d’Aigües i de Gestió de l’Aigua del Beatriu visiten les instal·lacions del cicle urbà de l’aigua de Benidorm

L’alumnat dels cicles de Gestió i de Tractament d’Aigua acaben l’any visitant les instal·lacions del cicle urbà de l’aigua de Benidorm.

El passat dimarts 19, l’alumnat de primer curs d’ambdós cicles van visitar les instal·lacions de tractament d’aigua, començant per la potabilitzadora (ETAP) on es tracta l’aigua d’abastament per a deixar-la en condicions aptes per al consum humà per a, seguidament, visitar la depuradora d’aigües residuals (EDAR) on reben el tractament per a poder retornar les aigües una vegada depurades al medi ambient en les condicions de salubritat requerides. Finalment, van visitar les instal·lacions on part de les aigües depurades reben un tractament terciari (IRAD) per fer possible la seua reutilització en reg agrícola garantint una qualitat química i microbiològica òptima per a tal fi.

D’altra banda, el dimecres 20 l’alumnat de segon curs d’ambdós cicles va visitar Dinapsis, on s’efectua la monitorització de les xarxes de proveïment i de sanejament i es gestiona les operacions de manteniment d’aquestes. Posteriorment es va visitar els magatzems del material emprat per l’empresa gestora per efectuar les operacions de manteniment de les xarxes requerides en cada moment.

Les vistes van ser ateses pel personal tècnic d’Hidraqua a l’ETAP i Dinapsis, Aquambiente a l’EDAR i DAM a la IRAD que van explicar detalladament el funcionament dels equips i sistemes involucrats en les respectives fases de la gestió i tractament de l’ aigua.