UN PASSEIG PER LA HISTÒRIA DE L’AIGUA A ALACANT QUE ACABA AMB BON SABOR DE BOCA PER ALS NOSTRES ALUMNES DE CICLES

El passat 17 de maig els alumnes de primer dels cicles d’aigua i anergia i de manteniment compartiren una jornada diferent, trencant la rutina de les classes i les pràctiques als tallers però sense deixar d’aprendre de forma lúdica interioritzant els conceptes de sostenibilitat urbana i ús eficient de l’aigua urbana i industrial des de l’eficiència energètica. Començaren amb un passeig pel Parc de la Marjal a Alacant de la mà dels tècnics de Aguas de Alicante, un espai verd obert als ciutadans que és alhora una infraestructura hidràulica que minimitza l’impacte sobre l’entorn d’episodis d’aigües torrencials. Seguidament visitaren Alacant amb un recorregut per la història de l’aigua a la ciutat des de l’Ajuntament fins el Museu de l’Aigua situat a la falda del Benacantil passant pels aljubs de Garrigós excavats a l’interior de la muntanya. Després d’un curt descans per a recuperar forces van visitar l’empresa Helados Alacant un exemple de sostenibilitat industrial on van mostrar les seues instal·lacions de tractament d’aigües residuals, cogeneració i línies de producció que empren les millors tecnologies disponibles actualment. Acabada la visita tècnica els alumnes van poder gaudir i refrescar-se amb diferents gelats elaborats a l’empresa.