CENT de FUSTER

Amb la xarrada d’ahir d’Isidre Crespo tanquem el cicle d’activitats que hem realitzat al Beatriu per commemorar el centenari del naixement de Joan Fuster.

Fa dues setmanes vam tindre el privilegi de gaudir en la biblioteca del nostre centre de l’exposició itinerant que ha fet l’AVL “Joan Fuster: una vida il·lustrada”, on hem pogut tindre a una visió global del que ha sigut la seua vida i la seua obra. Al voltant d’aquesta exposició s’han realitzat al Centre diverses activitats a fi que l’alumnat coneguera un poc més la vida i l’obra de Joan Fuster. A tal d’exemple d’aquestes activitats seria l’elecció del millor aforisme de Joan Fuster. Els aforismes guanyadors serien La joventut és una cosa de la qual cal usar i abusar: no som joves dues vegades i Quan parla un estúpid, l’aire queda contaminat.

Una altra de les activitats realitzades per l’alumnat de segon de Batxillerat ha estat posar-se en la pell del nostre assagista i crear aforismes i definicions de conceptes, a semblança del Diccionari per a ociosos.

La xarrada d’Isidre Crespo, un gran coneixedor de Joan Fuster, ha estat força reveladora i ens ha descobert aspectes de la seua vida que coneixem ben poc, com ara que Joan Fuster a més d’assagista i poeta era també un gran pintor o que Fuster va visitar la nostra ciutat en més d’una ocasió i, com no, va parlar en els seus assajos de la impressió que aquesta ciutat li va causar en les seues visites.