Pigmalión – Pigmalió

El Proyecto Pigmalión es un programa de tutoría entre iguales que se implementa en institutos para facilitar la adaptación escolar del alumnado de primer curso de la ESO. Los alumnos de cursos superiores (tercero, cuarto o Bachillerato) actúan como tutores de compañeros más jóvenes, ayudándolos en aspectos como la adaptación al centro, las habilidades sociales, la autoestima y el rendimiento académico a través de encuentros regulares y actividades planificadas.  

Objetivos principales 

  • Facilitar la adaptación escolar del alumnado de 1º de la ESO. 
  • Fomentar el éxito escolar y la mejora de los resultados académicos. 
  • Desarrollar habilidades sociales y la resolución de conflictos. 
  • Promover la convivencia escolar y un ambiente de ayuda mutua. 
  • Aumentar la autoestima y la motivación del alumnado.  

Funcionamiento 

  • Participantes: Se basa en la colaboración entre un alumno tutor (de 3º o 4º de ESO) y un alumno tutorizado (de 1º de ESO). 
  • Proceso: Los tutores y tutorizados se reúnen semanalmente en un espacio y horario preestablecido dentro del instituto. 
  • Actividades: Durante estos encuentros, realizan actividades como talleres, juegos, planificación de tareas, o simplemente dialogan para compartir inquietudes y pedir ayuda. 
  • Apoyo: Los tutores mayores acompañan y apoyan a sus tutorizados en su proceso de adaptación a la nueva etapa educativa y al instituto. 

El Projecte Pigmalión és un programa de tutoria entre iguals que s’implementa en instituts per a facilitar l’adaptació escolar de l’alumnat de primer curs de l’ESO. Els alumnes de cursos superiors (tercer, quart o batxillerat) actuen com a tutors de companys més jóvens, ajudant-los en aspectes com l’adaptació al centre, les habilitats socials, l’autoestima i el rendiment acadèmic a través de trobades regulars i activitats planificades.  

Objectius principals  

  • Facilitar l’adaptació escolar de l’alumnat de 1r de l’ESO.  
  • Fomentar l’èxit escolar i la millora dels resultats acadèmics.  
  • Desenrotllar habilitats socials i la resolució de conflictes.  
  • Promoure la convivència escolar i un ambient d’ajuda mútua.  
  • Augmentar l’autoestima i la motivació de l’alumnat.  

Funcionament  

  • Participants: Es basa en la col·laboració entre un alumne tutor (de 3r o 4t d’ESO) i un alumne tutoritzat (de 1r d’ESO).  
  • Procés: Els tutors i tutoritzats es reunixen setmanalment en un espai i horari preestablit dins de l’institut.  
  • Activitats: Durant estes trobades, realitzen activitats com a tallers, jocs, planificació de tasques, o simplement dialoguen per a compartir inquietuds i demanar ajuda. 
  • Suport: Els tutors majors acompanyen i fan costat als seus tutoritzats en el seu procés d’adaptació a la nova etapa educativa i a l’institut. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies