Education-cuate (1)

Optatives

Organització d'optatives per curs:

Batxillerat

activitat.png

La matèria d'Activitat Física per a la Salut i el Desenvolupament Personal en el currículum de 2n de Batxillerat està orientada a consolidar, integrar i autogestionar els aprenentatges que l'Educació Física ha aportat a la cultura motriu de l'alumnat. Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i els desafiaments per al segle XXI segueixen presents en aquesta matèria, facilitant les eines necessàries per a tindre un estat físic i mental òptim i poder conviure en comunitat, ajudant l'alumnat a construir la seua pròpia identitat.

audiovisual

S’ha configurat en la nostra societat un entorn en el qual la imatge i la narrativa audiovisual formen part essencial de la comunicació mediàtica que caracteritza la nostra època. Aquesta assignatura implica conéixer els processos de construcció de la realitat mediatitzada i ser capaç de diferenciar la realitat de la seua representació mediàtica amb l’estudi, l’anàlisi i la pràctica de la creació fotogràfica, la ficció cinematogràfica, o l’audiovisual de no-ficció, el còmic, la ràdio, la televisió, els videojocs o les xarxes, que han esdevingut una eina bàsica per al desenvolupament de la creativitat, la mirada personal, la identitat, la construcció de valors socials i la contribució al patrimoni cultural humà.

juridico

El dret i la cultura jurídica estan presents en l’àmbit educatiu no universitari, no només regulant-lo, sinó a través dels seus continguts. D’aquesta manera, la matèria Cultura Jurídica i Democràtica mobilitza aprenentatges que ja s’han treballat en l’etapa d’educació secundària obligatòria, concretament connecta amb les competències adquirides en les matèries de Geografia i Història i Valors Ètics i Cívics. Aquests coneixements previs poden servir d’ancoratge a la formació en aquesta matèria que busca una anàlisi i una reflexió superiors.

arrels.png

Aquesta optativa està dirigida a tot l'alumnat amb el propòsit que gaudisca en descobrir l'empremta del món clàssic al seu entorn (científic, cultural i sociopolític), per a ajudar-los a comprendre millor altres matèries del Batxillerat. Té, per tant, un doble objectiu: per una banda, enriquir el repertori lingüístic personal i la competència lingüística en relació amb l'expressió i comprensió oral i escrita, i per altra, descobrir fenòmens científics, històrics i culturals que tenen un reflex en l'actualitat i que són de gran utilitat per a comprendre el present i generar una opinió argumentada.

valencia.png

La matèria de Geografia i Història valencianes té com a objecte l'explicació d'aquells processos tant en una dimensió espacial com temporal que han configurat la realitat social valenciana al llarg del temps en els aspectes específics propis que la diferencien d'altres realitats d'àmbit més ampli, amb les quals també és necessari establir relacions.
El plantejament didàctic general de la matèria s'enfoca a l'adquisició d'elements que permeten a l'alumnat involucrar-se críticament en la construcció de la societat en la qual viuen, la qual cosa implica una reflexió que ha de secundar-se en els marcs teòrics que aporten les disciplines històrica i geogràfica en tant que ajuden a informar l'actuació sobre la realitat.

ingles1

Ens trobem en un món subjecte, més que mai, a transformacions ràpides i profundes. Per aqueixa raó, la societat actual requereix una ciutadania capaç de desimboldre’s i adaptar-se a entorns en constant canvi en els quals el risc i la presa de decisions sempre són presents. Aprendre a moure's amb soltesa i amb la seguretat suficient en entorns incerts permetrà a l'alumnat desenvolupar la seua mentalitat de creixement i progressar com a persones autònomes i autosuficients per a enfocar el seu desenvolupament personal i professional. Continguts

audiovisual

La creixent importància dels sistemes de comunicació audiovisual en la nostra societat democràtica exigeix el desenvolupament d'actituds selectives, crítiques i creatives davant els missatges que es reben a través dels diferents canals i mitjans de difusió. Això resulta especialment significatiu si tenim en compte que sempre existeix una distància entre la realitat i la seua representació que s'ofereix en les produccions audiovisuals i multimèdia. La matèria d'Imatge i So convida l'alumnat a prendre consciència de les capacitats dels espectadors, en la seua funció com a consumidors, d'exigir productes audiovisuals de qualitat a partir del reconeixement de les característiques tècniques i expressives, així com dels diferents gèneres, prestant especial importància a la funció expressiva del so i la música en els processos de creació audiovisual.

LLIBRECINE.png

És una matèria interdisciplinària que cerca, des d'un enfocament comparatiu, estudiar les relacions entre totes dues arts, tant la influència de la literatura –en els seus diversos gèneres, novel·la, relats i contes, teatre, poesia i assaig– en la Història del Cinema com la pròpia empremta de la cinematografia en la literatura moderna dels segles XX i XXI. Aquest projecte d'investigació t'acostarà al món impactant i meravellós del cinema i descobriràs la vinculació d'aquest amb llibres inoblidables.

orquestra

La matèria de Producció Musical és una optativa de batxillerat que permet treballar aspectes pràctics i tècnics en la creació de productes sonors. A partir de la matèria primera de la música i el so, en totes les seues possibilitats, l'alumnat podrà conéixer els diferents contextos on la producció musical és un referent, i també element indispensable en els vessants interpretatiu, creatiu i, sobretot, productiu.
La producció musical és el procés pel qual es genera un producte sonor a través de la creació, la interpretació i el seu registre a través de sistemes d'enregistrament i edició.

info

El desenvolupament dels avanços tecnològics i digitals està marcant l'evolució de la societat del segle XXI. És notori com afecten a la vida quotidiana aquests canvis i el ritme amb els quals es produeixen, la qual cosa justifica la necessitat de dotar l'alumnat de capacitat d'adaptació satisfactòria. En aquesta línia, la matèria Programació, Xarxes i Sistemes Informàtics aborda el pensament computacional, els sistemes informàtics, les xarxes, i els serveis en xarxa des d'un punt de vista crític, responsable i solidari per a fer front als principals reptes d'una societat digitalitzada. Conjuga la mobilització de sabers científic i tecnològics amb el desplegament d'actituds necessàries per al desenvolupament vital, el treball en equip i l'exercici d'una ciutadania digital enriquidora.

ingles1

El Projecte de Recerca Lingüística és una oportunitat per millorar en llengua amb una metodologia que duu l'alumnat cap a la investigació de tall universitari. La finalitat és aprendre d'una manera agradable i que ens permeta arribar als nivells C1-C2 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) en valencià i aconseguir la titulació necessària per poder treballar als serveis públics.

psico.png

L’objectiu fonamental d’aquesta matèria és contribuir que l’alumnat madure com a ésser humà̀, que entenga la conducta pròpia i la de les persones amb què conviu i que desenvolupe estratègies que li permeten resoldre les diferents situacions a què s’enfronta en tots els àmbits de la vida. Situacions que poden provocar incertesa, solitud i conflictes i que poden convertir-se en barreres difícils de superar, i en conseqüència, posar en risc el desenvolupament d’una personalitat equilibrada i generar conductes i personalitats autodestructives i destructives.

quimica.png

El treball experimental constitueix un element essencial del treball científic. Els treballs pràctics de caràcter experimental representen una de les activitats més importants de l'ensenyament de les ciències, en permetre una multiplicitat d'objectius: la familiarització, observació i interpretació dels fenòmens que són objecte d'estudi en les classes de ciències, el contrast d'hipòtesi en els processos de modelització de la ciència escolar, l'aprenentatge del maneig d'instruments i tècniques de laboratori, l'aplicació d'estratègies d'investigació per a la resolució de problemes teòrics i pràctics i, en definitiva, la comprensió procedimental de la ciència.

ingles1

L’optativa de preparació del nivell C1 de Valencià amb Projecte de Recerca Lingüística ajuda l’alumnat a arribar a un nivell de llengua adequat per a obtenir el títol de l’Escola Oficial d’Idiomes o de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià mitjançant el desenvolupament de projectes engrescadors sobre aspectes lingüístics i el treball a l’aula. Una part de l’alumnat que ha realitzat amb anterioritat aquesta optativa ha aconseguit obtenir el títol que després l’ajudarà a poder aconseguir un treball consolidat.

anglescreative

Esta proposta de Projecte d'Investigació perseguix convertir l'aprenentatge en un procés dinàmic, participatiu, interactiu i crític i oferir com a experiència singular l'ús de la paraula a través d'un procés imaginatiu d'indagació personal i de diàleg amb l'altre.

La matèria té un eminentment caràcter pràctic orientat a formar l’ alumnat en capacitats pròpies del coneixement STEM com són les de recerca, selecció i tractament de la informació, elaboració d’hipòtesi explicatives i el seu contrast empíric, argumentació, comunicació i transferència del coneixement..

Pretén desenvolupar la capacitat de l’alumnat per a aprendre per si mateix , per a treballar en equip i per a aplicar els mètodes d’investigació apropiats.

Mitjançant el procés d’investigació, l’alumnat desenvolupa habilitats per a formular una pregunta d’investigació apropiada, dur a terme una exploració personal del tema, comunicar idees i desenvolupar un argument.

Es tracta de preparar un projecte pràctic complint el ODS 2030 lligat a l’enginyeria i l’ús responsable de l’energia i les noves tecnologies.

cultura

 Aquesta optativa té l'objectiu de gaudir en descobrir l'empremta de la mitologia en l'art i la literatura. I a la vegada, ajudar-vos a comprendre millor assignatures com Història del l'art i la literatura de les llengües modernes.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies