Introducció al projecte
· Aula Sinèrgies Andreu Alfaro ·
Justificació:
En els últims anys, sobretot arran de la pandèmia, hem avançat molt en la recerca de nous mètodes d’aprenentatge i no tant en la dels espais on cal aplicar-los. Totes dues recerques han d'anar juntes perquè la majoria de les aules, tal com estan estructurades i dissenyades, no responen a les necessitats que requereixen les noves metodologies.
És per això que és el moment adient per un canvi en els espais del nostre centre i l’Aula Transformadora és el model inspirador per adaptar-nos a les demandes de l’educació del segle XXI.
Així que l’Aula Transformadora és una realitat del present i, ja és comú veure llocs d’aquestes característiques en els centres educatius. La societat necessita que els centres educatius s’adapten als canvis que es produeixen; per tant, hem de començar per la transformació dels espais d’ensenyament-aprenentatge.
La principal vessant de la qual partim és la pedagògica. Tanmateix, també cal tenir en compte l'ambiental i la digital, fet que permet una integració dels elements tecnològics fonamentals, elements que donen resposta a moltes de les metodologies innovadores que estem implantant.
- Objectius generals
1. Posar en pràctica metodologies educatives innovadores que milloren la motivació cap a l’aprenentatge de l’alumnat i de la tasca docent del professorat.
2. Connectar l’aprenentatge en l’espai escolar amb la realitat social de l’alumnat i les seues famílies.
3. Treballar els ODS de l’Agenda 2030 en les situacions d’aprenentatge de les programacions didàctiques.
4. Crear una aula transformadora en la qual desenvolupar les noves formes d’aprenentatge.
5. Difondre els beneficis d’aquestes pràctiques innovadores, per tal de contagiar i involucrar la major part possible de la comunitat educativa.
- Objectius específics
1. Programar en cadascuna de les matèries i programes participants en el projecte metodologies innovadores que milloren l’aprenentatge.2. Contribuir al disseny de l’aula transformadora, segons les necessitats de les diferents assignatures i programes.
3. Programar l’ús equitatiu d’aquest espai, segons les diferents necessitats de les assignatures i els programes.
4. Desenvolupar la capacitat digital en el procés d’aprenentatge de l’alumnat.
5. Desenvolupar la consciència crítica i social en l’alumnat.
logo
Activitats
Mostra de les activitats realitzades del PIIE SINÈRGIES
L’ÚS I ABÚS DE LA ROBA
Mates L’ús i l’abús de la roba L’ús i l’abús de la roba. Som la classe de 3r G, i hem fet un projecte per estudiar des d’un punt … Llegir més
Més informacióMalbaratament alimentari
Mates Malbaratament alimentari Malbaratament alimentari 1. Informació i dades Primer, us mostrarem algunes dades sobre el malbaratament alimentari que no us deixaran indiferents. 2. Les nostres dades Un parell … Llegir més
Més informacióLogo Sinèrgies
Disseny d’un logo per a l’aula “Sinèrgies” Disseny d’un logotip Des de l’assignatura de Disseny de 2n de batxillerat, s’ha utilitzat l’aula Sinèrgies tant com espai de treball, com … Llegir més
Més informació