Optatives
Organització d'optatives per curs:
4t d'ESO
L’àrea d’Arts Escèniques i Dansa comprén les disciplines destinades a l’estudi i la pràctica de qualsevol obra escènica. Tant la dramatització com la dansa són manifestacions artístiques vinculades a un espai escènic, cosa que implica una representació i un públic. Com la resta de llenguatges artístics, constituïxen un dels trets fonamentals d’una cultura. La història de les civilitzacions es veu reflectida en les diferents manifestacions escèniques des de l’antiguitat fins als nostres dies.
És una assignatura centrada en millorar les habilitats de l’alumnat per comunicar-se de manera efectiva en anglés, desenvolupant la producció oral i l’escolta activa en diferents contextos.
Treballem aspectes gràfics dins de les noves tecnologies i el llenguatge audiovisual, amb programes de disseny fent cartells, manipulant la imatge, presentacions digitals, maquetació de revistes i webs.
Pots veure més en la web de l'assignatura
la matèria Filosofia perseguix com a objectiu principal la comprensió per part de l’alumnat de si mateix i del seu món, dotant-lo per a això de ferramentes cognitives tant teòriques com pràctiques. En el pla teòric l’alumnat coneixerà els grans interrogants, els conceptes especialitzats i les teories que intenten donar resposta a les grans qüestions. En la dimensió pràctica la matèria dota les i els alumnes d’una actitud crítica que ajuda a no admetre idees que no han sigut rigorosament analitzades i evidenciades, saber pensar, raonar i argumentar amb fonament, coherència i de forma autònoma, l’habilitat discursiva per a dialogar i convéncer evitant el pensament únic i dogmàtic.
Els nous alumnes comencen amb una nova llengua estrangera, però conèixer-la ofereix un altre camí de comunicació. La seua similitud amb la llengua valenciana ajuda, des del primer dia, a aprendre-la sense dificultat i gaudir-la. Com la lectura d'un bon llibre, la seva pronunciació enganxa.
Vols saber què està passant per la ment de Putin? Penses que els Estats Units i la Xina protagonitzaran la guerra del futur? T’interessa conèixer com funcionen països com l’Argentina o Corea del Nord? No t’aclareixes amb Palestina i Israel? Si et criden l’atenció les relacions internacionals, els conflictes actuals i els drets humans, llavors t’interessa la Geopolítica. En aquesta assignatura treballarem, sempre mitjançant projectes pràctics, en conèixer alguns dels principals xocs del món actual per a comprendre millor una mica el temps en què vivim i tindre una mirada crítica davant d’ell.
Matèria de nova incorporació en el centre que pretén introduir l'estudi de l'italià. Destinada a alumnes que volen aprendre aquesta llengua sense tindre coneixements previs i amb la finalitat d’utilitzar la llengua en contextos comunicatius dins i fora de l’aula.
Disseny d'un pla de comunicació a través de les xarxes socials, amb la finalitat de projectar una imatge personal i un missatge convincent en el món laboral. Realització de currículums, cartes de presentació, role play d'entrevistes de treball, videocurrículum, marca personal, perfil en xarxes socials...
Dirigit per l’alumnat de quart amb les matemàtiques A o B i vol tindre un reforç de dues hores dins l’horari lectiu del centre. Es treballaran els continguts de l’assignatura de matemàtiques.
En aquesta materia es treballaran totes les destresses necessàries per a que l’alumnat tinga el nivell adequat per a presentar-se, de forma externa a la obtenció del títol B1 de llengua francesa
Introducció a la programació en diferents entorns i llenguatges al llarg dels tres trimestres del curs. Es realitzarà una aplicació pràctica amb projectes orientats a la Web, Apps per a dispositius mòbils i programació 3D. En tots el projectes hi haurà una estructura bàsica a partir de la qual l'alumnat desenvoluparà la seua versió de les aplicacions.
L'Acrogimnàstica és una activitat innovadora per a l'ensenyament de les activitats acrobàtiques creatives i expressives. Sorgeix com a una nova forma de treball dins del mon de les agilitats (capacitat coordinativa). Per altra part, aporta aspectes nous com són la col·laboració, l'expressió, el ritme amb la música i la combinació dels aspectes lúdics que fan d'aquest tipus de treballs molt atractius per a l'alumnat. Aquest taller és un aprofundiment de la Unitat Didàctica impartida a 3r d’ESO.
La importància de la mitologia i el seu valor didàctic radica en el fet que ha impregnat la nostra cultura occidental i és per això que podem donar-li un tractament transversal: començant per la literatura però també la podem veure des del prisma de la història, l'art, la geografia, ...
Aprofundirem en l’estudi de la mitologia i la seua pervivència en l'actualitat, per exemple trobem referents en la literatura, en el cinema, en la publicitat, en el calendari, l'astrologia etc. i proporcionaria les claus per comprendre alguns aspectes de la civilització en la qual vivim.
Aquest taller d’aprofundiment està pensat per a investigar, conèixer i valorar la música que es realitza en altres parts del món, en altres cultures. Per ex, la música a Xina, la música africana amb els seus ritmes i balls, la música àrab o la música hindú. Conèixer quines son les principals característiques d’aquesta tipus de música, els instruments ètnics emprats i la seva funció dintre de cada societat. D’una manera pràctica i lúdica interpretar juntament amb els teus companys algunes peçes representatives de cada una de les cultures proposades, aprofundint en els teus coneixements musicals d’arreu del món i no solament de la música occidental que hem estudiat més en profunditat en els darrers cursos.
Taller que treballa el coneixement del valencià oral i escrit, enfocat a preparar la realització de les proves B2/C1 de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.
La matèria Laboratori de Física i Química pretén aportar una visió pràctica dels coneixements que s’imparteixen a l’assignatura Física i Química de l’ESO, de caràcter més teòric. Es proposen activitats d’indagació científica que reprodueixen experiències que ajuden a connectar els conceptes teòrics amb la vida real dels estudiants. Indirectament, els alumnes aprendran a treballar en equip, a utilitzar adequadament els estris necessaris per a dur a terme les pràctiques, a familiaritzar-se amb les mesures de seguretat pròpies d’un laboratori o com es fa una memòria acadèmica sobre un treball d’investigació científica.