PROTOCOL de neteja i reciclatge

L’IES Andreu Alfaro és el lloc en el qual estudiem i treballem moltes hores al llarg de la nostra vida. Tots i totes hem de tindre cura del seu estat de neteja i la seua sostenibilitat.

Un ambient net, en ordre i sostenible, contribueix a que tots i totes ens trobem millor i afavoreix el rendiment en l’estudi i el treball. Per això et preguem:

1. No embrutes ni malverses mobiliari ni espais de l’IES Andreu Alfaro.

2. Utilitza les papereres diferenciades amb etiquetes per a paper, plàstics i residus orgànics. En el cas de les aules, els residus que no siguen ni paper ni plàstic aniran en les papereres blanques dels corredors.

3. Al pati, utilitza les papereres per a des-fer-te del fem.

4. En les últimes hores de classe a les aules, l’alumnat serà l’encarregat de buidar les papereres de paper i plàstic als contenidors corresponents del corredor. Cada dia, dos encarregats d’aula hauran de baixar les persianes i buidar les papereres de l’aula en els corresponents contenidors del passadís a l’última hora (de 13.05 a 14.00 o de 14.20 a 15.15, depenent de l’aula on estiguen eixe dia). Si no hi ha un encarregat d’aula (per ser optativa o desdoble), el professor s’encarregarà de demanar a dos alumnes que ho facen.

5. Durant cada mes del curs, començant en octubre, cadascun dels primers d’ESO s’encarregaran de buidar els contenidors dels passadissos en els contenidors del pati. Això es farà durant els primers 10-15 minuts de cada sessió de tutoria del mes en qüestió, començant amb 1ESOA. ANEXE I

6. Per tal d’ajudar a la sostenibilitat del centre: utilitza els recursos com aigua, llum i paper amb mesura. Porta embolcall o recipient per a l’esmorzar reutilitzable. Utilitza ampolla d’aigua reutilitzable i procura vindre a l’IES caminant o en bicicleta.

7. Cada tutor tractarà el tema 3 vegades per curs (una per trimestre aproximadament): Els dies proposats són els següents:

- 24 d’octubre (dia mundial contra el canvi climàtic)
- 27 de març (dia mundial de l’hora del planeta)
- 5 de juny (dia mundial del medi ambient)

1·ODS·centre1

Galeria d'imatges