En el nostre centre educatiu apostem per millorar la comprensió lectora del nostre alumnat perquè som conscients de la importància d’esta i la repercussió en la vida futura i en totes les àrees del currículum, així com fomentar entre el nostre alumnat el gust per esta.
Per a això, duem a terme diverses activitats:
- 30 minuts de lectura autònoma diària. En este temps, el nostre alumnat gaudix d’una lectura del seu grat i triada. Per a això, disposen a la biblioteca d’aula d’una àmplia oferta de gèneres literaris. Durant este temps, la mestra també llig un llibre triat.
- La biblioteca va a casa. L’alumnat porta a casa el divendres un llibre de la biblioteca de classe que pot compartir amb la seua família alhora que practicar la lectura.
- Padrins lectors. Una vegada al mes es reunixen durant 45 minuts dos o tres classes del centre per a fer intercanvi de lectures i compartir una estona junts. Participa tot l’alumnat del centre.
- Biblioteca en l’hora del pati.
- Certamen literari.
- Proves de comprensió lectora ACL a partir de final de curs de 1r EP. Amb elles avaluem la comprensió literal, inferencial, crítica i de reorganització. A partir dels resultats s’elabora un pla de treball tant individual amb cada alumne/a com grupal.
