D'acord amb el que establix l'article 3 i 4 del Reial decret 95/2022 i els articles 3 i 4 del Decret 100/2022:
"La finalitat de l'Educació Infantil és contribuir al desenvolupament integral i harmònic dels xiquets i xiquetes en totes les dimensions: física, emocional, afectiva, sexual, social, cognitiva, artística i cultural; potenciar l'autonomia personal, i facilitar que cada xiquet o xiqueta puga desenvolupar una imatge positiva, equilibrada i igualitària de si mateix d'acord amb les seues característiques personals."
"L'acció educativa ha d'acollir l'interés i la curiositat d'aprenentatge, la iniciativa de fer preguntes i de comprendre el món que li envolta; l'habilitat de buscar respostes creatives a reptes que se li plantegen i la capacitat de relacionar-se, comunicar-se i aprendre de manera conjunta que té el xiquet o la xiqueta."
COM TREBALLEM EN INFANTIL?
Es treballa amb metodologies actives, sent el joc, la investigació i l'aprenentatge per racons la seua base fonamental. El currículum es desenvolupa mitjançant projectes que fan referència als àmbits personal, social, natural i artístic.
Les celebracions de dates destacades i activitats d'interés cultural són el punt d'unió que permet realitzar activitats conjuntes de 3, 4 i 5 anys, donant unitat al cicle.
S'utilitzen materials i recursos didàctics tant comprats com elaborats per l'equip docent. Les famílies fan una aportació anual que s'ingressa en un compte de l'AMPA que és l'encarregada de gestionar i comprar els materials.
Les famílies i altres professionals col·laboren i participen en el desenvolupament d'algunes de les activitats de cada projecte i del centre.
NOU MODEL D'AVALUACIÓ EN INFANTIL BASAT EN LA NOVA LLEI D'EDUCACIÓ (LOMLOE).
A continuació teniu 5 diapositives que us expliquen els nous conceptes.