D'acord amb el que estableix l'article 3 i 4 del Reial decret 157/2022 i els articles 3 i 4 del Decret 106/2022:
"La finalitat de l'Educació Primària és facilitar a l'alumnat els aprenentatges de l'expressió i comprensió oral, la lectura, l'escriptura, el càlcul, les habilitats lògiques i matemàtiques, l'adquisició de nocions bàsiques de la cultura, i l'hàbit de convivència, així com els d'estudi i treball, el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat, amb la finalitat de garantir una formació integral que contribuïsca al ple desenvolupament de la seua personalitat."
"El desenvolupament curricular de l'etapa d'Educació Primària ha de contribuir al desenvolupament personal, emocional i social de tot l'alumnat de manera equilibrada i des d'una perspectiva inclusiva, que fomente l'esperit crític i col·laborador en tots els espais dissenyats per a la participació social i democràtica."
COM TREBALLEM EN PRIMÀRIA?
L'esmentat anteriorment es desarrollaŕa a través de la codocencia, l'aprenentatge basat en projectes, el treball per racons, el treball cooperatiu, els grups interactius, l'aprenentatge i servei, els projectes interdisciplinaris (resolució col·laborativa de problemes reforçant l'autoestima, l'autonomia, la reflexió i la responsabilitat)..., fomentant l'ús de metodologies actives, innovadores, manipulatives, lúdiques i d'investigació des d'una perspectiva del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA).
- En 1° i 2° d'Educació Primària, s'ha triat un material manipulatiu perquè tal com diu el Decret 106/2022 en l'article 5 "en la incorporació a l'etapa d'educació primària s'ha d'atendre el desenvolupament maduratiu propi de l'alumnat, així com a l'estructura i metodologia pròpia desenvolupada durant l'etapa d'Educació Infantil per a facilitar a l'alumnat la continuïtat entre les dues etapes".
- De 3° a 6° d'Educació Primària, es treballa mitjançant situacions d'aprenentatge incloent diferents suports tant físics com digitals. Tenint molt present el tractament específic de la comprensió lectora, expressió oral i escrita, comunicació audiovisual, competència digital, foment de la creativitat i l'esperit d'emprenedoria. L'educació afectivosexual i emocional forma part del currículum coeducatiu en totes l'etapa.
- Enriquim i ampliem el currículum amb activitats en col·laboració amb diverses institucions del barri, Ajuntament, Prefectura de Trànsit, Policia Local, Policia Nacional, comissions de pares/ mares ( hort, ciència, ràdio...) amb familiars voluntaris i grups interactius.
NOU MODEL D'AVALUACIÓ I TREBALL EN PRIMÀRIA BASAT EN LA NOVA LLEI D'EDUCACIÓ (LOMLOE)