L’escola va col·laborar amb l’associació del barri per conscienciar sobre l’eliminació de la violència contra les dones. Es va exposar al parc el treball realitzat i l’alumnat de l’ESO va llegir un manifest.











Un somni… la voluntat d'un barri
Des de la Creu Roja han posat en marxa un projecte per tractar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i la igualtat.
El dijous passat van acudir a l’escola per presentar l’obra de titelles: Mujeres del mundo. A partir de referents femenins com Frida Khalo, Malala Yousafzai y Marie Curie ens van ensenyar com aconseguir els ODS per al benestar de la humanitat.













Dilluns de vesprada, tot l’alumnat del centre, vam realitzar tres tallers per cel·lebrar Halloween. Mireu que bé ho vam passar en les diferents activitats!!!!

























A més, al llarg de la setmana vam conèixer alguns monstres valencians i vam decorar les portes de l’escola.




















Durant el mes d’octubre, l’alumnat de 4t de primària ha participat en una activitat proposada per alumnes del Màster de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I. En estes sessions que han vingut a l’aula, han pogut conéixer als nostres #xiquet i #xiquet i tenint en compte els seus interessos, gustos, motivacions… els van plantejar la composició d’una cançó. Així doncs, ens vam posar al treball!










Després d’escriure la lletra, treballar en equip, posar-li ritme, assajar… va arribar el resultat final. Ací us mostrem el nostre videoclip fet amb moltes ganes i il·lusió! Esperem que us agrade.
Este curs estrenem nous banys i cuina.
Després d’alguns anys demanant la remodelació dels banys, i de tindre una cuina on poder cuinar insitu, ja podem dir que l’obra ha finalitzat. Les #xiquet i #xiquet del nostre centre ja poden fer ús dels nous banys, ara molt més grans, lluminosos i amb color. D’altra banda, ens estrenem amb la cuina, ja no tenim servici de “servici d’àpats” ara el menjar ho preparen en el centre, adaptat als gustos del nostre alumnat i acabat de fer. Tota la comunitat educativa dona les gràcies a la Conselleria d’Educació per a fer esta millora per al centre.











Aquest any l’alumnat de l’ESO del Guitarrista Tàrrega hem tingut la sort de tornar a participar en altra edició del Projecte Guardabosc, encara que la nostra incorporació al mateix no ha sigut fins a l’últim trimestre del curs.
La valoració que fem és altra volta positiva, ja que ens hi ha permet centrar-nos, un curs més, en algunes activitats i tasques relacionades en el medi natural i l’entorn forestal, que ens ensenyen sobre aquest, perquè per molts de nosaltres és un món desconegut i sobre el que no tenim moltes ocasions, en les nostres vides, de gaudir i conéixer.
Vols saber que activitats hem fet?
El dimecres 21 de febrer hem tingut la sort de gaudir d’una visita al Parc Natural de la Serra d’Espadà. Abans de la visita hem treballat a classe un quadern sobre el Parc, que ja ens ha donat moltes pistes dels valors del Parc i de la importància d’aquest espai.
Sols arribar, hem visitat el seu centre d’interpretació a Eslida, on hem escoltat als tècnics del parc i hem vist l’exposició i un vídeo explicatiu.
Així que amb les coses més clares ja ens hem aventurat a fer una preciosa ruta pel Parc, on hem vist sureres i altres espècies de la zona com pins i carrasques.
Nosaltres no estem molt acostumats a aquestes activitats i fem una valoració molt positiva de l’experiència viscuda. Serà veritat això que ens han explicat sobre que passar temps a la natura, i a més fent esport, col·labora en la producció d’hormones com la serotonina o la dopamina, que fan que siguem més feliços.








PLANTACIÓ D’ESPÈCIES FORESTALS
Gràcies a la generositat de l’empresa pública VAERSA, que ens ha facilitat els plantons, hem pogut plantar al nostre pati, diverses espècies forestals que es troben als nostres boscos.
Així, si tot va bé, podrem veure créixer carrasques, pins, lledoners, roures valencians i llentiscles al nostre voltant.







FABRICACIÓ I COL·LOCACIÓ D’UN HOTEL PER INSECTES
Al llarg de l’últim trimestre hem dissenyat, planificat i construït un hotel d’insectes amb la forma d’una casa, i l’hem dividit per a recrear diferents espais amb característiques particulars que resulten acollidors per a les diferents espècies d’insectes i puguen instal·lar-se per a desenvolupar-se i reproduir-se en un espai tranquil i protegit.
L’hotel d’insectes l’hem fabricat amb fusta i l’hem dividit en diferents estrats (canyes, rajola ceràmica, troncs perforats, cons de pi i cartó) perquè els diferents tipus d’insectes puguen viure i reproduir-se aportant-nos nombrosos beneficis com: ajudar a protegir espècies, facilitar la pol·linització de les plantes i ajudar a controlar la presència de plagues al nostre hort escolar d’una manera totalment natural.
També hem aprés a l’hora de col·locar el nostre hotel d’insectes en l’hort, que no totes les localitzacions són apropiades. Per exemple, un lloc fred i humit no resultarà acollidor, mentre que un amb molt de vent farà perillar l’estructura. Per tant, l’ideal és col·locar els hotels d’insectes en llocs solejats i ben protegits per a augmentar d’esta manera les probabilitats que els insectes es reproduïsquen en la seua nova casa.
És una gran ferramenta pedagògica, ja que permet a xiquets i adults observar de prop el cicle de vida d’algunes criatures que són difícils de trobar en la naturalesa, per la qual cosa és una atracció ideal per al nostre hort escolar.



Una altra de les activitats dutes a terme dins del projecte ha estat relacionada amb les notícies del medi natural i l’entorn forestal que apareixen als nostres periòdics. Hem llegit sobre incendis i les conseqüències que tenen sobre la població, de plagues que afecten els nostres boscos, com la processionària dels pins o el piquet roig de les palmeres o sobre altres, com la plaga del conill de muntanya, que afecta molts municipis de Castelló. Este assumpte, juntament amb la visita a l’abril dels agents mediambientals, ens ha fet reflexionar sobre la caça controlada: hauria de prohibir-se qualsevol mena de caça? Quina funció beneficiosa pot complir? Què fa que hi haja modalitats de caça que estiguen prohibides i que unes altres no ho estiguen?
Aquest treball ens ha servit, a més de per aprendre més sobre el medi natural, per treballar la comprensió lectora en castellà, la traducció de notícies del valencià al castellà o la utilització de ferramentes TIC, ja que de cada una d’elles hem creat un document de text, amb la informació més important. Finalment, hem penjat el resultat en el nostre tauló d’anuncis, per a donar a conéixer estes notícies a la resta de l’escola.





El dimecres 17 d’abril, tres agents mediambientals s’han traslladat a les nostres aules per explicar-nos el treball que desenvolupen als nostres boscos i espais naturals.
Ens han parlat tant de la prevenció i extinció d’incendis, com de fauna i flora, l’activitat cinegètica, la pesca, els aprofitaments forestals (fusta, suro, fongs…), les plagues o altres actuacions de conservació com l’anil-lament d’aus.
Gràcies a aquesta visita ara sabem que existix la professió d’agent mediambiental i la gran tasca que fan.



Al llarg del tercer trimestre hem realitzat dues sessions d’orientació en les nostres instal·lacions, com a pas previ a les que estan previstes en un futur en la muntanya. Hem treballat per equips, emprant mapes amb imatges obtingudes per satèl·lit.
En la primera sessió, ambientada en la sèrie de “Dragon Ball” hem trobat les 7 boles de drac amagades en diferents punts del nostre centre. Cada volta que el nostre equip ha trobat una bola hem tingut de contestat unes preguntes relacionades en la natura i les activitats fetes dins del Guardabosc, per poder aconseguir-la.
En la segona sessió hem fet servir l’aplicació “*iOrienting”, per fer un recorregut lineal de 12 balises, que eren codis QR, que descarregàvem i ens dirigien a les preguntes relacionades en la natura ja comentades, per finalment establir una classificació final.
Ara ja estem preparats per a repetir aquest tipus d’activitats en un entorn natural, on no ens trobem tan còmodes i confiats.



I per completar aquest projecte i donar a conéixer les activitats realitzades en el marc del Projecte Guardabosc hem col·laborat en l’elaboració de les entrades que apareixen en aquesta Web. Ens agrada molt aquesta tasca, ja que ens ensenya a expressar allò realitzat i també a veure els bastidors de la nostra Web.
L’alumnat de primer fins a sisè de Primària ha participat aquest any en l’Escola Canta 2024.
Aquest any la temàtica tractava de donar visibilitat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) amb el títol “Aventura 2030”.
L’alumnat es va aprendre les 7 cançons amb les seues coreografies corresponents i el dimecres 5 de juny van tindre l’honor de cantar-les i ballar-les junt a la Banda Municipal de Música de Castelló al centre CEIP GUITARRISTA TÀRREGA. També van poder vore i escoltar fragments de famoses cançons interpretades pels diferents instruments de vent-fusta, vent-metall i percussió. Abans de finalitzar l’actuació l’alumnat es va poder convertir en directors dirigint a la banda de música.
El divendres 14 de juny l’alumnat, acompanyats pels seus mestres, van anar al Pavelló Ciutat de Castelló per assajar amb la resta d’escoles participants i la banda municipal de música, tota la Cantata.
L’experiència ha sigut extraordinària per haver-se aprés les cançons en llengua valenciana i interpretar-les amb la banda de música i junt a més escoles.






