Trastorn de l’espectre autista

[lgc_column grid=”50″ tablet_grid=”50″ mobile_grid=”50″]

Bibliografia

Bibliografia

BIBLIOGRAFIA RECOMANADA

“Los niños pequeños con autismo. Soluciones prácticas para problemas cotidianos” (Equipo Deletrea). És una guia senzilla dirigida a les famílies per a millorar aspectes principalment relacionats amb l’autonomia dels nens/es, amb capítols dedicats a l’alimentació, el control d’esfínters, l’ús de suports visuals en la llar, les pors i les fòbies o el joc. 

“Autismo. De la comprensión teórica a la intervención educativa” (Theo Peeters). En aquest llibre senzill i pràctic, Theo Peeters aborda la incorporació i l’ús dels suports visuals, i sobretot, els coneixements per a ajudar-nos a comprendre l’autisme i, des d’aquesta comprensió, oferir els suports necessaris a les persones amb TEA. 

 

“Autismo. Hacia una explicación del enigma” (Uta Frith). És un dels clàssics en el coneixement i la comprensió de l’autisme i l’apropament al funcionament de la seua ment. 

 

“Déjame que te hable de los niños y niñas con autismo de tu escuela”. (Juana Mª Hernández). És un llibre altament recomanat per als professionals de l’educació, perque no només els ajuda a comprendre als seus alumnes amb TEA sinó que, a més a més, els ofereix claus clares i útils per a treballar a les aules. 

 

“Trastornos del Espectro Autista de Alto Funcionamiento. Otra forma de aprender” (Equipo DELETREA). Novament, un altre llibre amb consells, exemples i pràctiques que poden guiar la intervenció educativa en l’aula dirigida a l’alumnat amb TEA d’alt funcionament. 

 

GUIES PER A DESCARREGAR

 

La Generalitat Valenciana ha editat una Guia per a la comunitat educativa sobre el Trastorn de l’Espectre Autista, amb l’autoria de dos referents en autisme ací a la nostra comunitat: Suni Blau i Jose Luis Barrios. En ella proporcionen un conjunt de “píldores formatives” per a fer front a les barreres a què s’enfronta l’alumnat amb TEA al sistema educatiu. 

 

Recopilació de guies i recursos bibliogràfics organitzats per àrees a càrrec de la Federació “Autismo Andalucía” on trobareu lectures molt recomanades d’àmbits tan variats com les bones pràctiques, la comunicació o la conducta. Cliqueu en la imatge per a accedir a la pàgina web. 

 

[/lgc_column][lgc_column grid=”50″ tablet_grid=”50″ mobile_grid=”50″ last=”true”]

EXPLICACIÓ

EXPLICACIÓ

En aquesta presentació trobareu informació relativa a les característiques de l’ensenyament estructurat per a la intervenció en l’entorn escolar (informació extreta a partir de la ponència de Rosa Álvarez sobre TEACCH) i, al final d’aquesta, un recull d’estratègies i claus per a facilitar la creació d’entorns comprensibles en Educació Infantil. 

TEA

TEA

[/lgc_column]

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies