SERVICIS ADMINISTRATIUS

Administració i Gestió

Grau Bàsic

2.000 hores.

SERVICIS ADMINISTRATIUS

Administració i Gestió

Grau Bàsic

2.000 hores.

Competència general

Fer tasques administratives i de gestió bàsiques, amb autonomia, amb responsabilitat i iniciativa personal, operant amb la qualitat indicada, observant les normes aplicables vigents mediambientals i de seguretat i higiene en el treball i comunicant-se de manera oral i escrita en llengua castellana i, si és el cas, en la llengua cooficial pròpia, així com en alguna llengua estrangera.

Entorn professional

Aquest professional exerceix l'activitat per compte d'altri en centres, oficines, despatxos i departaments administratius o comercials de qualsevol tipus d'empresa o entitat de caràcter privat o públic, en tots els sectors productius.

Ocupacions i llocs de treball

  • Auxiliar d'oficina.
  • Auxiliar de serveis generals.
  • Auxiliar d'arxiu.
  • Ordenança.
  • Auxiliar d'informació.
  • Telefonista en serveis centrals d'informació.
  • Classificador i/o repartidor de correspondència.
  • Gravador-verificador de dades.
  • Auxiliar de digitalització.
  • Operador documental.
  • Auxiliar de venda.
  • Auxiliar de dependent de comerç.
  • Operador/a de cobrament o caixer/a.

Prospectiva del títol

L'organització de l'activitat productiva de les empreses i del treball requereix competències no solament de caràcter merament tècnic, sinó altres que estan relacionades amb el treball en equip, l'autonomia i iniciativa en la presa de decisions i en el desenvolupament de tasques i la vocació d'atenció al públic, de manera que el perfil dels professionals de la gestió administrativa es configura en tots els nivells com d'una gran polivalència.

Les vies de demanda d'ocupació en el sector apunta a l'increment continuat del sector serveis. La subcontractació (outsourcing) s'està convertint en una de les majors vetes laborals per a aquest professional, fet que implica el creixement i la proliferació d'empreses dedicades en exclusiva a prestar serveis administratius a altres (gestories, assessories, consultores, centres de serveis, entre altres).

L'ús habitual de l'idioma anglès a conseqüència del procés globalitzador com a llengua de treball internacional és imprescindible i es converteix en un factor més d'exigència per als professionals de l'àrea administrativa.