ALLOTJAMENT I BUGADERIA

ALLOTJAMENT I BUGADERIA

Hoteleria i Turisme

Grau Bàsic

Fer amb autonomia la neteja i posada a punt de les habitacions en allotjaments turístics o d'una altra índole i de les àrees comunes, cuidant el bon estat d'instal·lacions i el mobiliari, així com dur a terme les operacions de classificació, rentada i neteja d'articles tèxtils en instal·lacions industrials, assistint en els processos de servei i atenció al client, seguint els protocols de qualitat establits, observant les normes d'higiene, prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental, amb responsabilitat i iniciativa personal i comunicant-se de manera oral i escrita en llengua castellana i, si és el cas, en la llengua cooficial pròpia, així com en alguna llengua estrangera.

Aquest professional sol exercir activitat habitualment per compte d'altri en hotels o un altre tipus d'allotjaments turístics i residències escolars, de majors i sanitàries, entre altres, així com en empreses de serveis d'atenció a col·lectivitats, en bugaderies industrials i de proximitat.

• Cambrer/a de pisos, en establiments d'allotjament turístic siga quina siga la tipologia, modalitat o categoria.
  • Mossos/es de planta o d'habitacions.
  • Auxiliar de pisos i neteja.
  • Auxiliar de bugaderia i llenceria en establiments d'allotjament.
  • Operador de màquines rentadores i eixugadores de peces de roba.
  • Operador de màquines i equips de planxada de peces de roba.

Aquesta posició professional se situa sovint en l'àrea d'allotjament turístic, i es beneficia del positiu desenvolupament del sector. A més de la tradicional oferta d'allotjament vacacional, s'obrin noves possibilitats a través del turisme de congressos, turisme rural, turisme d'aventura, parcs temàtics, entre altres. En tots, l'increment de la qualitat té una faceta molt vinculada a la neteja i adequació d'espais, àrea en què aquest lloc té una funció clau.

Les persones que exercisquen aquest lloc han de ser àgils, amb capacitat d'organització del treball mantenint un nivell elevat de discreció i orientació al client i, així mateix, disposar d'una preparació tècnica adequada i dels processos propis del sector. Ha de tindre coneixements de maneig d'equips i maquinària de neteja, ús de productes i desinfectants, manteniment de superfícies, mobiliari, tèxtils, nocions bàsiques de decoració amb elements complementaris i accessoris, seguretat i higiene en el treball i atenció al client.

A més de la seua vinculació al sector hoteler té també moltes més possibilitats d'inserció laboral, i pot treballar en residències d'estudiants, residències de la tercera edat, centres de dia, albergs, apartaments turístics o hospitals. d) Aquests professionals poden treballar també com a personal de neteja en oficines i altres establiments, en l'àrea de bugaderia i planxada, o bé en xicotetes sucursals de bugaderia-tintoreria, siguen de cadena o independents.