Dissenyar i organitzar projectes d'assessorament en imatge personal, empresarial i institucional, organitzar esdeveniments i planificar els processos d'entrenament personal en habilitats de comunicació, protocol i usos socials, respectant criteris de qualitat, seguretat, respecte al medi ambient i disseny per a tots.
Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en empreses del sector serveis que es dediquen a l'assessoria d'imatge personal, corporativa i pública, o s'integren en equips multidisciplinaris de qualsevol empresa en departaments de comunicació o màrqueting.
El concepte d'imatge està evolucionant, no es limita només a la bellesa (perruqueria, maquillatge, cures estètiques i altres), sinó que s'està ampliant a l'estil (indumentària, complements, usos socials) i sobretot a la manera de comunicar-se (habilitats comunicatives). L'assessor haurà d'integrar i crear una identitat personal amb la imatge.
El perfil professional d'aquest títol marca una evolució cap a les competències relacionades amb la coordinació, organització i planificació de la imatge de les persones, dels col·lectius i de les empreses sent no sols un assessor, sinó un “gestor d'imatge” que establirà el procés per a implementar-la.
L'àmbit laboral s'amplia cap a tres camps de treball: l'assessoria d'imatge personal, l'assessoria d'imatge corporativa i l'assessoria d'imatge pública.
L'increment de persones que consumeixen productes i serveis d'imatge personal, l'àmplia oferta de les empreses relacionades amb la indumentària, la cosmètica i els regals, entre altres, el caràcter efímer i temporal de la moda, unit als canvis en el procés tradicional de compra fa que sorgisca la figura del guia en la compra o assistent de compres (personal shopper).
L'evolució tecnològica de caràcter digital que s'ha produït a escala mundial en els últims anys, principalment en l'àmbit de les telecomunicacions amb l'ús d'Internet, ha provocat un flux addicional d'informació que ha de ser aprofitat per les empreses per a generar valor afegit en la qualitat dels serveis oferits i un mitjà de comunicació amb els clients. Es demanda un perfil professional cada vegada més qualificat amb coneixements cientificotecnològics i amb capacitat per a l'organització i planificació de processos, que assumisca funcions de qualitat i que siga capaç de mantindre un esperit obert a la innovació.