ASSESSORIA D’IMATGE PERSONAL I CORPORATIVA

Imatge Personal

Grau Superior

2.000 hores

ASSESSORIA D’IMATGE PERSONAL I CORPORATIVA

Imatge Personal

Grau Superior

2.000 hores

Competència general

Dissenyar i organitzar projectes d'assessorament en imatge personal, empresarial i institucional, organitzar esdeveniments i planificar els processos d'entrenament personal en habilitats de comunicació, protocol i usos socials, respectant criteris de qualitat, seguretat, respecte al medi ambient i disseny per a tots.

Entorn professional

Les persones que obtenen aquest títol exerceixen activitat en empreses del sector serveis que es dediquen a l'assessoria d'imatge personal, corporativa i pública, o s'integren en equips multidisciplinaris de qualsevol empresa en departaments de comunicació o màrqueting.

Ocupacions i llocs de treball

  • Director tecnicoartístic en produccions audiovisuals, escèniques i de moda.
  • Tècnic de protocol i cerimonial en institucions públiques i privades.
  • Expert en etiqueta i usos socials.
  • Assessor/Consultor d'estilisme de vestimenta.
  • Assessor d'estils i tendències.
  • Assistent tècnic d'imatge política, cultural i artística.
  • Assessor en comerços de vestuari i complements.
  • Assessor d'imatge en mitjans audiovisuals i de moda.
  • Tècnic comercial.
  • Assessora/Consultor d'imatge corporativa.
  • Expert en habilitats comunicatives.
  • Tècnic especialista en gabinets de relacions públiques.
  • Tècnic especialista en imatge en departament de màrqueting.
  • Director de gabinet d'assessoria d'imatge.
  • Consultor/Assessor de protocol i organització d'actes i esdeveniments.
  • Assessor en la compra de vestuari, complements, regals i cosmètics.
  • Assistent personal en la cura de la imatge.
  • Organitzador de bodes (wedding planner).
  • Assessor de premsa especialitzada en imatge personal.

Prospectiva del títol

El concepte d'imatge està evolucionant, no es limita només a la bellesa (perruqueria, maquillatge, cures estètiques i altres), sinó que s'està ampliant a l'estil (indumentària, complements, usos socials) i sobretot a la manera de comunicar-se (habilitats comunicatives). L'assessor haurà d'integrar i crear una identitat personal amb la imatge.

El perfil professional d'aquest títol marca una evolució cap a les competències relacionades amb la coordinació, organització i planificació de la imatge de les persones, dels col·lectius i de les empreses sent no sols un assessor, sinó un “gestor d'imatge” que establirà el procés per a implementar-la.

L'àmbit laboral s'amplia cap a tres camps de treball: l'assessoria d'imatge personal, l'assessoria d'imatge corporativa i l'assessoria d'imatge pública.

L'increment de persones que consumeixen productes i serveis d'imatge personal, l'àmplia oferta de les empreses relacionades amb la indumentària, la cosmètica i els regals, entre altres, el caràcter efímer i temporal de la moda, unit als canvis en el procés tradicional de compra fa que sorgisca la figura del guia en la compra o assistent de compres (personal shopper).

L'evolució tecnològica de caràcter digital que s'ha produït a escala mundial en els últims anys, principalment en l'àmbit de les telecomunicacions amb l'ús d'Internet, ha provocat un flux addicional d'informació que ha de ser aprofitat per les empreses per a generar valor afegit en la qualitat dels serveis oferits i un mitjà de comunicació amb els clients. Es demanda un perfil professional cada vegada més qualificat amb coneixements cientificotecnològics i amb capacitat per a l'organització i planificació de processos, que assumisca funcions de qualitat i que siga capaç de mantindre un esperit obert a la innovació.