Qui som?

El Centre de Formació per a persones adultes Clara Campoamor és un centre de titularitat pública pertanyent al municipi d’Aldaia (València). Aquesta localitat està situada en l’àrea metropolitana oest de la ciutat de València i compta amb aproximadament 30.000 habitants. Tradicionalment, Aldaia ha sigut un poble de base econòmica artesanal, evolucionant cap a l’activitat industrial i el sector terciari en l’última dècada. Gràcies a això, aquest municipi posa a la disposició de la comunitat educativa una àmplia oferta cultural, entre d’altres, dos teatres municipals que donen vida a la nostra xicoteta comunitat.

El nostre centre està format per un claustre de 7 docents, 2 d’ells itinerants compartits amb un altre centre, i més de 300 alumnes. Per al present curs escolar, en la nostra oferta escolar destaca la formació reglada; Alfabetització, Neolectors, Educació de Base i Graduat d’Educació Secundària (GES 1 i GES 2); i altres programes per a atendre l’àmplia demanda de necessitats de la població d’Aldaia i voltants: Valencià (tots els nivells), Anglés (A1, A2 i B1), Español per a Estrangers (A1 i A2), Competències Digitals, Filosofia, Història, Dibuix i pintura i Empoderament femení. No obstant això, els tallers i cursos són canviants amb els anys per a respondre a les demandes i necessitats de la localitat. També es realitzen eixides al cinema, al teatre, xarrades, exposicions i excursions a llocs pròxims.

La identitat del centre es defineix per múltiples metodologies a causa de l’àmplia oferta acadèmica que desenvolupem, però, en termes generals, destaquem la nostra metodologia com a inclusiva amb la màxima finalitat d’afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat, centrant-nos en cada alumne de manera individual. El nostre principal objectiu és formar persones adultes competents i resolutives, donar-los estratègies per a millorar la seua vida diària, que siguen capaces d’aprendre a aprendre, desenvolupar-se personalment, facilitar la ciutadania activa i emprendre noves iniciatives. Per aquesta raó, treballem els continguts curriculars adaptant-los a l’alumnat actual, el que tenim davant nostre, i reconvertint el rol del tutor, com un guia, un acompanyant i un punt de suport en el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Tot l’equip que formem el claustre apostem per la necessitat de millorar el nostre centre, actualitzar-nos als temps actuals canviants i per tant, continuar renovant-nos amb formacions que intenten cobrir les exigències del centre detectades.

Mosaic de la façana de l’escola.