Portfolio Europeu Llengües

Curs: 2023-2024:

Cursos: 2021-2022; 2022-2023:

Què és el PORTFOLIO EUROPEU DE LES LLENGÜES (PEL)?

Es tracta d’un instrument per a l’autoavaluació de les competències lingüístiques, segons els nivells de referència introduïts pel Consell d’Europa. Al mateix temps, és un “conjunt de materials” que proporciona informació sobre les competències comunicatives del parlant. Pot servir com a evidència per a una varietat de propòsits, com ara: entrevistes de treball, sol·licituds per a una beca d’estudi, i/o mobilitat en tota Europa.

Quins són els principals objectius del PEL?

Estimular l’aprenentatge permanent d’idiomes amb un esperit de tolerància i respecte per la diversitat cultural i lingüística. Fer a l’alumne protagonista del seu propi aprenentatge. Proporcionar un sistema d’avaluació de les competències de comunicació. Ús d’un sistema europeu comú estandarditzat de sis nivells de competència lingüística.

A través del PEL, en el centre públic FPA Benidorm, volem millorar la competència oral del nostre alumnat i potenciar la seua consciència plurilingüe. A més volem afavorir pràctiques metodològiques que contribuïsquen a la millora de la competència linguística en diverses llengües que utilitza l’alumnat del nostre centre. Així com augmentar la motivació de l’alumnat per a aprendre altres llengües i millorar la capacitat de comunicació.