Rutes CAL

Des de l’any 2014 fins a l’actualitat, la Subdirecció de Cooperació Territorial del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) i actualment la Subdirecció General de Centres, Inspecció i Programes ve posant en marxa i desenvolupant diversos programes d’Educació Complementària per a alumnes; aquests programes es desenvolupen fora de les aules convencionals i el seu objectiu és contribuir a la millora de la qualitat educativa dels alumnes, afavorir el seu coneixement i estima de la riquesa cultural i lingüística de les diferents Comunitats Autònomes i fomentar a la solidaritat i convivència entre els alumnes participants.

Dins d’aqueixos programes, el de major envergadura és el denominat “Rutes, Científiques, Artístiques i Literàries”, un projecte educatiu en el qual, des de 2014, han participat més de 13.000 alumnes i 1.000 professors, pertanyents a centres educatius de tot el territori nacional i a tots els nivells educatius.

En ell, els participants han tingut l’oportunitat de conéixer en companyia d’un centre educatiu d’una altra Comunitat diferent a la seua, les principals ciutats i punts d’interés d’altres Comunitats Autònomes gràcies a 8 recorreguts temàtics, ampliats a 10 en 2022 que abasten la pràctica totalitat del territori nacional.

Així, el programa pretén donar continuació als coneixements rebuts pels alumnes a l’aula, millorar i presentar de forma més atractiva la formació rebuda pels alumnes en els seus respectius centres, a través d’entorns més experimentals i visuals. Això afavorirà no sols a la seua formació artística, literària, científica, cultural, històrica, mediambiental i social, sinó també al seu desenvolupament integral.