Renúncia de matrícula

Segons el DOGV 5706 del 19/02/2008, l’alumnat podrà solicitar al centre la renúncia de matrícula. Si es concedeix la renúncia, l’alumnat ja no estarà matriculat, no podrà realitzar els exàmens finals i, en cas de voler presentar-se a les proves de certificació (PUC), haurà d’inscriure’s com alumnat lliure pagant les taxes pertinents.

Diferència entre renúncia justificada i sense justificar.

• Renúncia sense justificar: No ha de presentar cap documentació i es concedeix automàticament. Si vol tornar a matricular-se el pròxim curs escolar, tindrà la mateixa prioritat que un estudiant de nou ingrés a l’hora de fer la sol·licitud telemàtica. El termini acaba l’últim dia hàbil del mes de gener.
  • Renúncia justificada: Ha de presentar, obligatòriament, un justificant dels motius que al·legue. L’equip directiu avaluarà la seua sol·licitud basant-se en la normativa aprovada pel Consell Escolar. En el cas de ser acceptada, en el curs escolar immediatament següent, es tindrà prioritat de matrícula sobre el nou alumnat en l’idioma al que s’ha renunciat. El termini acaba l’últim dia hàbil del mes de març.

La renúncia no dóna dret a la devolució de les taxes pagades a la Conselleria d’Hisenda.

La normativa vigent diu que no podran percebre beca els qui causen baixa abans de finalitzar el curs escolar. Per això, comunicarem a la Conselleria d’Educació les renúncies de matrícula tramitades i a partir d’aquest moment la seua sol·licitud de beca serà anul·lada. Si la Conselleria ja li ha concedit i abonat la beca, li reclamaran que retorne l’import que li hagen concedit.

Quins documents necessite?
L’imprés de sol·licitud de Renúncia a la Matrícula.

Cal pagar alguna taxa?
No. Només emplenar la sol·licitud i entregar-la en la Secretaria de l’Escola, això sí, dins del període de renúncia establit cada curs.

Pot entregar-la una altra persona per mi?
Sí, sempre que porte una autorització (pot descarregar-se un model d’autorització) i una fotocòpia del seu DNI.

Puc enviar-la per correu electrònic?
No. Les renúncies cal entregar-les en la Secretaria del centre. Per favor consulten l’horari d’atenció d’aquesta.

NB: Renúncia i baixa de matrícula no són el mateix. La petició de baixa sols es pot fer durant el període de matrícula sempre que no s’haja assistit a classe. Per a la renúncia hi ha uns terminis.
D’entre aquests dos supòsits, només és possible sol·licitar devolució de taxes si ha tramitat la petició de baixa de la matrícula en la secretaria del centre.