MESURES DE VENTILACIÓ A L’ESCOLA

Volem explicar desde l’escola quin és el procediment de ventilació de les aules ,atenent a la Guia per a la ventilació de les aules que va publicar el CSIC, i que és el model de referència que utilitza la Conselleria d’Educació.

Aquesta guia, recomana per a una adequada ventilació de les aules que en primer lloc es realitze una VENTILACIÓ NATURAL dels espais. Per sort, la nostra escolar disposa de una orientació tant de les aules com de portes i finestres que afavoreix la ventilació natural, mitjançant la combinació de l’apertura de portes i finestres enfrontades, i que produeix corrents d’aire en tot moment.

Setmanalment s’estan fent medicions dels nivells de CO2 en tots els espais d’ús i s’ha pogut comprovar que els nivells a les aules, només amb la ventilació natural, es troben dins de la franja més baixa de medicions ( Entre 420-550 unitats). En cas de necessitat de tancar les finestres o portes, continuen estant dins de la franja baixa, sense arribar a nivells alts en cap moment.

Encara que amb la ventilació natural s’ha demostrat que no es produeixen situacions de risc, l’escola també disposa d’un SISTEMA DE VENTILACIÓ FORÇADA, que serveix per regenerar constantment l’aire de les aules. Per tant, disposem de dos sistemes de ventilació que, conjuntament ens donen uns nivells més alts de seguretat.

En tercer lloc, estem reforçant aquestes dues opcions amb l’arribada d’uns PURIFICADORS D’AIRE dels quals ens ha dotat la Conselleria d’Educació. S’han situat a diferents aules de l’escola, i aniran utilitzant-se d’acord a les necessitats de cada aula, d’acord a les medicions que es realitzen dels nivells de CO2.

Tot açò actuant conjuntament, ens dona la tranquil.litat i garanties que els espais de l’escola estan totalment adaptats a les necessitats sanitàries requerides i ens trasmet la seguretat necessària per al treball diari amb el nostre alumnat.