CENTRE

El C.E.I.P. CAES ANTONIO FERRANDIS, el nostre col·legi, es troba ubicat a la Plaça de La Yesa s/n del Barri de la Coma de Paterna. Aquest barri, en un principi, estava constituït per un nucli d’habitatges socials deprimit fins a la consideració de Barri d’Acció Preferent, però des de fa uns anys està sent envoltat per urbanitzacions de luxe, centres comercials i, més recentment, habitatges V.P.O. i de renda lliure, configurant-se així un marc enormement plural amb una diversitat sociocultural molt enriquidora per a qui sàpiga apreciar-la. El que en un principi eren mancances perquè estava mal comunicat, sense serveis ni dependències, a dia de hui podem dir que ha millorat fins a estar dotat de tota mena de serveis: transport públic, assistència mèdica, oferta i instal·lacions d’activitats esportives i culturals i a prop de centres comercials i lúdics .

El C.P. CAES ANTONIO FERRANDIS reuneix totes les característiques assenyalades en la resolució 31/3/87 de la Direcció General d’Educació Bàsica i Ensenyaments Especials, superant àmpliament els requisits exigits per a la qualificació de Centres d’Acció Educativa Singular. Açò, ens ha marcat, com a centre educatiu, un esdevenir i una manera de treballar adequada a l’alumnat que fins el present hem tingut. Al llarg dels anys s’han constituït molts equips docents amb una característica definitòria: vocació, il·lusió i entrega. Hem treballat i hem aconseguit per a la majoria, millorar el nivell curricular dels nostres alumnes, les seues habilitats socials, la seua capacitat de convivència pacífica i democràtica, i hem procurat desenvolupar el gaudir amb les manifestacions artístiques i culturals activament o com a espectadors.  Ara, ens hem fixat com a objectiu que les famílies nouvingudes porten els seus fills a les escoles públiques del barri i aconseguir d’aquesta barreja amb RESPECTE, VOLUNTAT I ESFORÇ fer realitat el desig del gran actor que cedí el nom al nostre centre d’aconseguir un alumnat culte i honest .