Reporte de peticions i incidents

Quan un membre del professorat detecta un incident de ciberseguretat, per exemple, que estan intentant esbrinar les contrasenyes a través de missatges fraudulents, pot gestionar la incidència mitjançant l’aplicació gvaSAI. 

Cal destacar que gvaSAI disposa d’un gran catàleg de tipus de peticions per la qual cosa és important distingir entre el que és un problema de seguretat o, per exemple, un problema d’accés al compte del correu per oblidar la contrasenya. Les categories de ciberseguretat no han d’utilitzar-se per a problemes quotidians de configuració d’equips o accés a servicis. 

D’altra banda, si l’incident es produeix en l’àmbit personal fora del treball, pot tramitar una incidència a través del CSIRT-CV. 

Incidències en gvaSAI 

L’eina gvaSAI permet que els docents obrin un tiquet en qualsevol de les categories dedicades a incidents de ciberseguretat. 

És molt important detallar al màxim les explicacions i, si és possible, adjuntar arxius com, per exemple, captures de pantalla. 

Incidències en el CSIRT-CV 

El centre de seguretat TIC de la Comunitat Valenciana ofereix a la població en general la possibilitat de reportar: 

  • Incidents que atempten contra la confidencialitat, integritat i disponibilitat de la informació. 
  • Accesos, intents d’accés, ús, divulgació, modificació o destrucció no autoritzada d’informació, sistemes o recursos informàtics. 

El reportatge es realitza a través d’un formulari que, en ser genèric, ha de detallar-se molt bé l’incident, proporcionant el màxim de detalls sobre el que ha ocorregut i les seves circumstàncies. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies