Imatge institucional
Portaledu incorpora temes de visualització apropiats, que respecten la normativa d’imatge institucional dels centres.
A més, proporcionarà eines per a ajudar en els centres a complir amb les seues obligacions de publicació. Alguns exemples són: la maquetació correcta dels logotips, la creació de subsites per a projectes d’innovació educativa, la inclusió de clàusules de protecció de dades, cookies d’usuari i les que siguen necessàries per al compliment de futures disposicions.
Alta del web del centre
Els equips directius dels centres sostinguts amb fons públics (GVA) poden fer, mitjançant tiquet a gvaSAI, la sol·licitud d’alta del web en Portaledu.
Sincronització d’usuaris i rols
Quan se sincronitzen els usuaris d’un centre, aquests prenen el rols en PortalEdu en funció dels càrrecs que consten en Itaca. Els rols existents i les seues funcions són les següents:
- Direcció. Té accés a totes les característiques del portal. Serà la persona encarregada de gestionar la resta d’usuaris/as de la plataforma, ajustant el rol de cadascun d’ells. Rol assignat automàticament a la direcció del centre.
- Manteniment. Pot modificar l’estructura i aparença de la web, crear contingut (pàgines i entrades) i modificar contingut d’altres. També pot publicar el seu contingut i el dels altres. Rol assignat automàticament al coordinador TIC.
- Publicació. Pot crear i publicar, tant entrades com pàgines, però no pot modificar ni validar les dels altres.
- Contingut. Només pot crear i modificar les seues entrades, però no es publicaran directament, sinó que han de ser publicades per usuaris amb rols de direcció o manteniment.
- Subscriptor. Té accés de només lectura als continguts. És el rol per defecte dels usuaris sincronitzats.
Informació addicional: Rols disponibles en el nostre Portaledu – Portaledu
El personal docent que tinga usuari en Portaledu hi accedirà habitualment amb les credencials de la seua identitat digital. Més informació ací.
Accessibilitat en Portaledu
PortalEdu partix d’una arquitectura accessible per als usuaris i adaptable per a dispositius mòbils.
PortalEdu facilita la inserció de contingut accessible però requereix que l’usuari evite alterar el contrast dels textos, col·loque imatges sense text alternatiu, links buits i evitar l’edició en manera HTML, fonamentalment. L’usuari creador de continguts ha de confeccionar-los mantenint aquesta accessibilitat.
GeneratePress és el tema de visualització utilitzat per Portaledu. Compleix les recomanacions Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0
https://bloggingbeats.com/generatepress-review/
Informació addicional: Com millorar l’accessibilitat del teu portal – Portaledu
Editor de blocs Gutenberg
Portaledu utilitza l’editor estàndard de WordPress. Més informació en Gutenberg: l’editor per defecte de Portaledu – Portaledu
Millora del rendiment
PortalEdu dona servei actualment a més de 1800 entitats entre centres educatius i projectes. Es tracta d’una xifra suficient elevada per a una instal·lació de WordPress Multisite.
PortalEdu incorpora una eina de memòria cau amb opció de neteja. Amb aquesta eina els centres amb una gran quantitat de visitants tindran una experiència d’usuari ràpida.
Altres plugins destacats
- Multilingüisme basat en el plugin Polylang
- Formularis avançats basats en el plugin Gravity Forms
- Biblioteca de documents basats en el plugin Real Media Library