Imatge institucional
PortalEdu incorpora temes de visualització apropiats, que respecten la normativa d’imatge institucional dels centres.
A més, proporcionarà eines per a ajudar en els centres a complir amb les seues obligacions de publicació. Alguns exemples són: la maquetació correcta dels logotips, la creació de subsites per a projectes d’innovació educativa, la inclusió de clàusules de protecció de dades, cookies d’usuari i les que siguen necessàries per al compliment de futures disposicions.
Alta i migració de la web del meu centre
Els equips directius dels centres sostinguts amb fons públics (GVA) poden fer, mitjançant tiquet a gvaSAI, les següents demandes::
- Alta de la web en PortalEdu. Obtindran una web buida amb unes seccions prèviament definides.
- Migració de dades des del portal Mestreacasa. (pròximament)
- Migració de dades altres fonts compatibles amb la tecnologia WordPress, tasca que ja es va fer amb les webs tancades de Linucentres i que s’estén ara als llocs allotjats externament.
S’ha de tindre en compte que l’aspecte dels webs migrats resulta sempre diferent de l’original, per la diferència de tecnologies, tematització, connectors utilitzats, etc.
Sincronització d’usuaris i rols
Quan se sincronitzen els usuaris d’un centre, aquests prenen el rols en PortalEdu en funció dels càrrecs que consten a Ítaca. Els rols existents i les seues funcions són les següents:
- Direcció. Té accés a totes les característiques del portal. Serà la persona encarregada de gestionar la resta d’usuaris/as de la plataforma, ajustant el rol de cadascun d’ells, excepte el director. Rol assignat automàticament a la direcció del centre.
- Manteniment. Pot modificar l’estructura i aparença de la web, crear contingut (pàgines i entrades) i modificar contingut altres. També pot publicar el seu contingut i el dels altres. Rol assignat actualment al coordinador TIC.
- Publicació. Pot crear i publicar, tant entrades com pàgines, però no pot modificar ni validar les dels altres.
- Contingut. Només pot crear i modificar les seues entrades, però no es publicaran directament, si no que han de ser publicades per usuaris amb rols de direcció o manteniment.
- Subscriptor. Té accés de només lectura als continguts.
Des de setembre de 2022 i seguint amb la integració de les eines pròpies de Conselleria amb els serveis de Microsoft, s’ha implementat en *PortalEdu un servei de *SSO (*Signle *Sign *On) que permet a tots aquells usuaris que tinguen identitat Microsoft (compte de correu @edu.gva.es) i que pertanguen a la plantilla d’un centre accedir a *PortalEdu utilitzant les credencials de la seua identitat Microsoft. Més informació ací.
Accessibilitat en Portaledu
PortalEdu part d’una arquitectura accessible per als usuaris i adaptable per a dispositius mòbils.
PortalEdu facilita la inserció de contingut accessible però requereix que l’usuari evite alterar el contrast dels textos, col·loque imatges sense text alternatiu, links buits i evitar l’edició en manera HTML, fonamentalment. L’usuari creador de continguts ha de confeccionar-los mantenint aquesta accessibilitat.
https://es.wordpress.org/about/accessibility/
El tema de visualització utilitzat es diu GeneratePress i compleix les recomanacions Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0
Editor de blocs Gutenberg
L’editor estàndard de WordPress ha passat a ser l’editor de blocs Gutenberg. Més informació en https://portal.edu.gva.es/portal/va/editor-de-blocs-gutenberg/
Millora del rendiment
PortalEdu dona servei actualment a més de 1000 entitats entre centres educatius i projectes. Es tracta d’una xifra suficient elevada pera una instal·lació de WordPress Multisite.
PortalEdu ha incorporat una eina de memòria cau amb opció de neteja. Amb aquesta eina els centres amb una gran quantitat de visitants tindran una experiència d’usuari ràpida.
Uns altres plugins destacats
- Multilingüisme basat en el plugin Polylang
- Formularis avançats basats en el plugin Gravity
- Biblioteca de documents basats en el plugin Real Mitjana Library