PMB en línia | GEN23

La xarxa valenciana de biblioteques escolars en línia (PMB en línia) és un projecte que naix de la Subdirecció d’Innovació i Qualitat Educativa i del Servei d’Informàtica per als Centres Educatius (SICE) per impulsar la transformació digital de les biblioteques escolars valencianes.

Els objectius del projecte són aconseguir una biblioteca escolar:

• Sostenible. S’elimina el servidor que fins ara s’enviava com a dotació de biblioteca, i es trasllada a un servidor al núvol de la Conselleria d’Educació. Amb això, s’aconsegueix reduir les despeses (en equipament i manteniment), les emissions de CO2 i el consum d’energia.
  • Ubiqua. La gestió i la consulta del catàleg són accessibles en línia, per oferir els serveis a qualsevol persona, en qualsevol moment, amb qualsevol dispositiu informàtic (tauleta, mòbil, ordinador…) i des de qualsevol lloc.
  • Col·laborativa. Els tècnics del SICE i d’empreses externes col·laboradores, els CTIC provincials i dels centres educatius, i les persones al càrrec de la biblioteca, tenen al seu abast espais de col·laboració (fòrum i xat) per tractar les seues inquietuds relacionades amb la implementació del projecte.

En aquest moment el projecte es troba en la fase pilot en centres educatius de Secundària de la província de Castelló.