Programa de Cooperació Territorial per a la Digitalització de l’Ecosistema Educatiu #EcoDigEdu

Disposició 15397 del BOE núm. 228 de 2021

És un conjunt d’actuacions i mesures orientades a donar resposta a la necessitat de disposar i aprofitar recursos tecnològics que permeten la millora i l’avanç cap a una educació de qualitat que es reflectisca en els processos d’ensenyament i aprenentatge.

ACTUACIONS :

• Dotació de dispositius portàtils per a la reducció de la bretxa digital d’accés per part de l’alumnat
  • Instal·lació, actualització i manteniment de sistemes digitals interactius (SDI) en aules de centres educatius (Aula Digital InteractivaADI).
  • Capacitació tècnica del professorat en el funcionament de les dotacions que reben els centres educatius

OBJECTIUS

1. Millorar la dotació dels centres educatius per a donar resposta a les necessitats educatives de l’alumnat a través de mitjans digitals.
  2. Millorar l’accés de l’alumnat de sectors vulnerables a dispositius mòbils que faciliten la continuïtat del seu procés d’aprenentatge amb majors garanties.
  3. Generalitzar l’accés a mitjans digitals suficients en totes les aules, que permeten els processos d’ensenyament i aprenentatge per a un desenvolupament competencial d’acord amb les necessitats de la societat del s. XXI.
  4. Proporcionar als centres educatius un marc adequat quant a mitjans digitals, que els facilite el disseny i desenvolupament d’un Pla Digital de Centre personalitzat i adequat a la seua comunitat escolar.
  5. Proporcionar una capacitació tècnica adequada dirigida al professorat que els permeta conéixer i familiaritzar-se amb el funcionament de les dotacions tecnològiques que es reben en el seu centre educatiu.
  6. Reduir les bretxes digitals d’ús i accés, per a promoure la igualtat d’oportunitats en l’educació.
  7. Facilitar el desenvolupament de les tasques diàries d’ensenyament i aprenentatge des de qualsevol ubicació, atenent situacions d’ensenyament presencial, a distància i mixta.

Pla de dotació d’Aula Digital Interactiva (ADI)

Una Aula Digital Interactiva (ADI) és un espai dins de les aules dotat d’elements tècnics per a la impartició de docència recolzada en les tecnologies i que permet la interacció de l’alumnat.

L’aula bàsica està composta per una pantalla interactiva de 65 polzades per als CEIP i els CRA i de 75 polzades per als IES i CIFP, un ordinador portàtil i podrà incloure elements complementaris com a càmera de documents.

El Pla de Dotació d’Aules Digitals Interactives anirà acompanyat a més de formació per al professorat.