Appsedu

En l’entorn educatiu és necessari poder utilitzar aplicacions informàtiques en diferents plataformes, per això, el projecte Appsedu naix amb la intenció d’oferir un catàleg d’aplicacions  complet i eficaç on les persones usuàries puguen consultar de manera senzilla l’estat de les aplicacions educatives, facilitant un ús segur de les mateixes i protegint les dades de l’alumnat.

Si es desitja utilitzar una aplicació, el primer és veure si ha sigut avaluada i figura en el catàleg d’aplicacions d’Appsedu (gva.es), en cas de no estar, pots veure el criteri a seguir per a saber com actuar en Quan sol·licitar l’estudi d’una aplicació? – Appsedu (gva.es)

Les aplicacions avaluades poden estar autoritzades o no autoritzades, durant este procés d’avaluació sorgixen altres estats que es poden consultar en ¿Cuáles son los posibles estados que puede tener una aplicación en Appsedu y qué significado tiene cada uno de ellos?  – Appsedu (gva.es)

Algunes aplicacions són aplicacions web, estes aplicacions requerixen que l’usuari es registre. En el cas de docents i no docents de centres educatius, es pot iniciar sessió amb Microsoft, Office 365 o M365 en les aplicacions que figuren autoritzades en Appsedu. Esta elecció presenta avantatges significatius, ja que seguix un protocol de seguretat estàndard recolzat per la Conselleria d’Educació. La Conselleria estudia en les aplicacions que utilitza este mètode d’autenticació tots els detalls quant a seguretat i protecció de dades. Esta opció no està disponible per a l’alumnat i per això, l’alumnat només pot utilitzar l’aplicació si es registra amb un compte de correu, que pot ser l’associada a la seua Identitat Digital; en este cas, la Conselleria d’Educació no assumix responsabilitat pels possibles riscos de seguretat associats amb l’aplicació i és l’usuari el que accepta les polítiques de privacitat o no. En l’ús de l’aplicació, no podrà proporcionar dades personals de l’alumnat, ni tan sols de manera anònima o codificada. Més informació en Existen dos formas para iniciar sesión en aplicaciones educativas.¿Cuál es la diferencia entre ellas? – Appsedu (gva.es)

Més informació ¿Cómo funciona Appsedu? – Appsedu (gva.es)