ITACA

ITACA, Innovació Tecnològica Administrativa de Centres i Alumnat, és un sistema d’informació centralitzat que connecta a tots els membres que formen part del sistema educatiu valencià. Actualment està totalment implantat en tots els centres públics i concertats que impartixen els ensenyaments d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, les diferents modalitats d’FP, EOI, ensenyaments de Règim Especial, FPA i Educació Especial.

Cada usuari té un perfil que determina el nivell d’accés, així com la capacitat per a crear, eliminar o rectificar dades en el sistema. ITACA ha desenvolupat diferents aplicacions web entre els quals destaquem les següents:

• Web Família. És la web des de la qual els pares o els tutors legals podran consultar informació acadèmica relativa als seus fills o tutelats. Disponible també en App.
  • El mòdul per a docents. És un mòdul per mitjà del qual els docents poden introduir notes, amb la possibilitat d’incloure també les faltes, retards, incidències a l’aula i enviar avisos als pares dels alumnes. Està connectada amb Web Família
  • ITACA3. Esta nova plataforma web consta de seccions en les quals apareixeran els mòduls disponibles segons el perfil de l’usuari. Les seccions són:
    • Gestió de centre,
    • Gestió docent,
    • Tràmits i servicis.
  • ITACA1. Esta plataforma està en procés de migració a ITACA3 i requerix per al seu accés una instal·lació específica a la qual es pot accedir des de l’escriptori d’ITACA3. Un dels mòduls que encara no han sigut migrats és el mòdul de comptabilitat.