Si existeix la figura del gestor d’inventari i incidències i del dinamitzador, és molt possible que aquesta figura es convertisca en la referència TIC del claustre, apareixent, a més de les anteriors, una funció de suport entesa com a assessorament i ajuda a altres membres de la comunitat educativa en eines, recursos, inquietuds, etc.
La persona encarregada de la coordinació ha d’adquirir les estratègies necessàries per a ajudar a resoldre els dubtes que puguen derivar-se de l’ús de les TIC en els processos educatius, generant i promovent el bon ús de la tecnologia informàtica en els diferents processos, bé en els processos formatius però també en uns altres de caràcter organitzatiu, de comunicació amb els docents, estudiants i famílies, de gestió, de difusió, etc.
En el següent enllaç teniu disponible un document, especialment indicat per als docents de nova incorporació, que conté una breu descripció dels accessos a recursos que proporciona la DGTIC, imprescindibles per a la labor docent:
Una actitud proactiva contribuirà, a més de dinamitzar, al fet que l’assessorament implique la generació d’idees, propostes, inciativas, etc., que contribuïsquen a promoure bones pràctiques en el centre.