La coordinació TIC en la Generalitat Valenciana

Des de la labor quotidiana en un centre educatiu, tendim a considerar a l’Administració com un ens abstracte al qual se li sol denominar, de manera genèrica, Conselleria. Així, és usual escoltar frases com: “aquests ordinadors han arribat de Conselleria”, “Conselleria hauria de renovar aquests ordinadors”, “han arribat aquestes instruccions des de Conselleria”, etc.

Però la realitat és una mica més complexa ja que l’estructura i organització de la Generalitat Valenciana està formada per un gran nombre de direccions generals, serveis i seccions; tantes que resulta pràcticament impossible conéixer-les totes. No obstant això, cadascuna d’elles té unes funcions definides i una persona responsable amb nom i cognoms al capdavant d’un equip que porten avant els diferents projectes.

La Direcció General d’Infraestructures Educatives exercirà les competències previstes en l’article 70 de la Llei del Consell, i assumeix les competències en matèria de proposta, planificació, programació, gestió i execució de les infraestructures educatives i la innovació tecnològica educativa, inclòs l’aprovisionament, desenvolupament i implantació de productes, recursos en l’àmbit de les seues competències, així com la seua contractació, assistència i gestió economicoadministrativa.

Dins d’aquesta Direcció General trobem la Subdirecció General d’Informàtica per a Educació i Innovació, de la qual depenen el Servei d’Informàtica per als Centres Educatius, SICE, el Servei d’Informàtica per a la Gestió Educativa, SIGE, el Servei d’Assistència Informàtica per als Centres Educatius, SAICE, el Servei d’innovació Tecnològica Administrativa de Centres i Alumnat, SITACA dedicats de manera exclusiva a oferir suport a l’Administració i a la comunitat educativa, sempre atenent les indicacions i peticions que es formulen des dels responsables de la Conselleria d’Educació. Així, la Direcció General d’Infraestructures Educatives és la responsable de la majoria dels serveis i subministraments informàtics dels quals fem ús en els centres educatius. Per citar alguns exemples:

  • Els accessos a internet i la telefonia en els centres educatius.
  • El subministrament d’equipament informàtic (ordinadors, pissarres digitals, llicències de programari, etc).
  • El desenvolupament i manteniment d’aplicacions de gestió com a ITACA o d’ús didàctic com Aules.
  • El Suport i Assistència Informàtica (SAI), que atén de forma centralitzada totes les incidències i peticions en matèria TIC arribades des dels centres educatius.

Una de les facetes més importants a desenvolupar per la persona coordinadora TIC del centre és la d’actuar com a intermediari entre l’Administració i el seu centre educatiu, establint un canal de comunicació entre les dues parts en les quals compartir i atendre dubtes, suggeriments, inquietuds, projectes de treball, notícies, novetats i, fins i tot, reclamacions que puguen sorgir en les tasques diàries que es generen de l’ús de les TIC en els centres educatius. En aquest sentit, les aportacions de la persona coordinadora TIC del centre ajudaran a millorar la implementació de les TIC en el seu centre educatiu.

Amb el propòsit d’aconseguir una major i millor aproximació a la realitat dels centres i atendre les necessitats de la comunitat educativa, el SAICE compta amb un equip format actualment per 3 persones que s’encarreguen de la coordinació TIC provincial,

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies