logo erasmus +
reconeixement erasmus+_page-0001

El nostre centre forma part del consorci DIGINCLUTED junt a altres centres educatius de la província. En els pròxims mesos, algunes i alguns dels nostres docents viatjaran a diversos països d’Europa per a fer estades fomatives i experiencials on poder portar al nostre col·legi noves experiències i aprenentatges que en definitiva contribuisquen a la millora de la nostra comunitat educativa.

Aquest espai està reservat per a donar a conèixer tota la informació i novetats relacionades amb el projecte.

Setmana d’Erasmus + a Itàlia.

El Cra Mondúver-Safor (Aulari de Barx),El CEIP Ntra. Sra. del Amparo del Real de Gandia, El CEIP Divina Aurora de Tavernes de la Valldigna, el CEIP Sant Antoni Abad de Fortaleny, el CEIP Sant Juan Bautista de Torrent i el CEIP Lluís Guarner de València han participant juntament en el Consorci Digincluted d’Erasmus +(programa de la UE) que ha organitzat la Conselleria d’Educació amb l’acompanyament del Servei de l’ús, promoció i programes europeus amb el CEFIRE de Gandia, Plurilingüe i CDD.

La primera mobilitat ha estat a Sicília on els mestres Núria Miret, Carmen Palomares, Aida Calpe, Carmen Casanova, Juan Carlos Pastor, Clara Cazalilla i Borja Fuster s’han familiariaritzat amb el sistema educatiu Sicilià, visitant l’escola Instituto comprensivo A Gabelli, on ens han donat a conèixer com fomentar el plurilingüisme mitjançant el CLIL, l’ús de les TIC i el funcionament de la inclusió amb l’alumnat amb Necessitats Educatives.

Día 1, 13/05/2024

Iniciem la  primera mobilitat del Cra Mondúver-Safor a Misterbianco (Sicilia) en una amable acollida a l’Instituto Comprensivo I. Gabelli. Hem començat visitant les instal·lacions, observem com és el pati, l’aulari d’educació infantil (de 3 a 5 anys) i l’edifici de primària i secundària. Ens han contat com s’organitza i funciona el sistema educatiu Italià i hem gaudit de tradicions amb els xiquets i la Tarantella, ball típic sicilià.

A més a més, hem pogut vore pinzellades de com es treballa a les aules.Per la vesprada, hem gaudit de la cultura Siciliana a Taormina.

Día 2, 14/05/2024

Día 2 Avui ens han presentat els projectes eTwinning de l’escola i com han arribat a convertir-los en linea pedagògica de centre on tots els docents participen. Així com el seu portfoli Erasmus: https://www.erasmusgabelli.com/

Que els ha donat l’oportunitat de conèixer altres escoles i realitats per iniciar la seua transformació a nivell de centre.

Per últim, hem anat a les aules de primer i segon on hem observat diverses activitats de lectoescriptura i música en anglés.Ens ha encisat.

Día 3, 15/05/2024

Dia 3

Avui hem anat d’excursió a la trattoria di Mr White a prop de Misterbianco amb els alumnes de tres anys.

Hem arribat amb autobus ja que estava a uns 20 minuts de l’escola.

Alli hem visitat la granja on ens hem trobat porcs, paons reials, cabres del Tibet, cavalls, gallines i conills. Agrair a les nostres companyes l’oportunitat de poder acompanyar-les.

Día 4, 16/05/2024

Dia 4. El dia d’avui s’ha centrar en conèixer la manera d’organitzar i atendre a tot l’alumnat per tal de garantir la inclusió dins dels sistema educatiu italià. A Italia cada xiquet/a amb necessitats greus rep atenció directa d’un mestre durant tota la jornada. Este mestre especialitzat acompanya tot el temps a l’alumne/a dins de l’aula ordinària.

Hem pogut conèixer els espais específics per atendre a este alumnat l’espai multisensorial i de psicomotricitat, espais al que l’alumnat assisteix una vegada a la setmana acompanyats per alguns dels seus companys/es en torns rotatoris.Per últim, ens han donat l’oportunitat de conèixer una escola que treballa amb contacte amb la natura, el Instituto Comprensivo Giovanni XXIII en Acireale.

Día 5, 17/05/2024

Dia 5. Hui ha sigut l’últim dia de la mobilitat, durant la jornada hem pogut vore com treballaven en equips per l’elobaració d’un producte en una sessió CLIL i ens han fet una entrevista dins del seu projecte de ràdio, mitjançant l’elaboració de podcast. Per acabar hem fet una reunió d’avaluació de la mobilitat amb els responsables de l’Erasmus+, qui ens han donat l’enhorabona, i ha estat una jornada molt emotiva amb l’acomiadament.