INFORMES D’AVALUACIÓ QUALITATIUS

Benvolgudes famílies!

Com sabreu, el passat mes d’agost de 2022 es van publicar els nous currículums d’infantil i primària (Decret 100/2022 i Decret 106/2022 respectivament).

A grans trets, el currículum és la normativa que especifica, per a cada nivel educatiu i área què ensenyar i com fer-ho.

La implantació dels nous currículums es fa de manera progressiva i afecta, durant aquest curs a tota l’educació infantil i a 1r, 3r i 5é de primària.

Dins del conjunt de canvis que s’estan produint, és de destacar:

• INFANTIL:
    • Ja no hi ha avaluació trimestral, sinó que es farà una en febrer i l’altra a final de curs. No espereu butlletins a les vacances de Nadal.
    • S’incorpora l’autoavaluació de l’alumnat com element important.
    • Es potencia la importància de les entrevistes personals família-docent.
  • PRIMÀRIA:
  • Els informes d’avaluació per a les famílies canvia en 1r, 3r i 5é i estos no contindran notes numèriques fins l’avaluació final.
    • Estos informes estan relacionats amb el desenvolupament de les competències específiques de cada área i no es queden únicament als continguts treballats…
    • S’incorpora l’autoavaluació de l’alumnat
    • Es potència les reunions personals família-docent
    • Cada trimestre, la/el tutor/a publicarà un informe qualitatiu que podrá consultar-se, com sempre, des de Web familia 2.0 i que inclourà informació relativa als següents apartats:
      • Resultats obtinguts en el procés d’aprenentatge.
      • Aspectes personals i evolutius.
      • Progressos, esforços, dificultats superades i talents.
      • Mesures i suports d’atenció educativa (si hi ha)
      • Aspectes que cal continuar treballant.
    • Els informes de 2n, 4t i 6é seran com de costum amb notes numèriques.

L’objectiu principal de l’avaluació de l’alumnat és la millora del seu aprenentatge. És per aquesta raó que us demanem que concerteu, de manera regular, una entrevista presencial amb el mestre o mestra del vostre fill/a, per tal de traslladar-vos, de primera mà, com és aquest procés d’aprenentatge i com poder recolzar-lo des de casa.

En primària, la publicació del primer informe qualitatiu d’aprenentatge, per a l’etapa d’Educació Primària, serà el 22 de desembre. Per a l’etapa d’Infantil, el primer informe serà el de l’avaluació intermèdia, en el mes de febrer.  Us recordem que, per tal d’accedir als informes, heu d’estar donats d’alta en GVA Web Família.