Els alumnes de 2n i 3r Cicle de Primària han realitzat una activitat per al dia de la Comunitat Valenciana. Han elaborat entre tots una AUCA sobre el Rei Jaume I. Han buscat informació sobre el que és una auca, sobre el Rei Jaume I i les conquestes de València. Han dibuixat i calcat les 15 estampes i creat el text. D’aquesta manera s’ha fomentat la creativitat, s’ha practicat l’escriptura i el dibuix artístic i s’ha ampliat el seu vocabulari. El més important s’ho han passat molt bé!
CELEBRACIÓ TARDORAL
Hui, divendres 6 d’Octubre, hem passat un dia molt especial. Ja que hem vist passar “mula” al senyor Micó amb l’ajuda de Miguel, pare d’una alumna d’infantil. Hem rememorat la festa del 9 d’Octubre, visionant i comentant vídeos relacionats amb la festivitat. Després els menuts han pintat al rei Jaume I a la plaça de l’ esglèsia i els majors han dibuixat la façana de l’ esglèsia. Per acabar, tots junts hem celebrat l’aniversari de Pau que ens ha convidat a esmorzar.
Moltes felicitats, Pau!!!
CASA MEUA ÉS CASA VOSTRA
L’espai que compartim cada dia amb els nostres alumnes determina en gran mesura la qualitat de les experiències que es generen, per això repensem els espais i els moments, des de la perspectiva del que necessiten els xiquets i les xiquetes per garantir el seu desenvolupament harmònic.
Perquè considerem la infància un territori de possibilitats, on el temps i els interessos de tots i totes són prioritaris.
És temps de reunions inicials amb famílies, per assabentar-nos del projecte educatiu, intercanviar opinions i sumar tots i totes junts: perquè acudir a aquesta cita és un dret i un deure que tenim amb els fillets i filletes.
Tu eres estimat, tu eres inventor,
tu eres important, tu eres respectat.
Tu pots fer coses difícils, tu pots canviar el món
Tu eres la raó per la qual estem ací.
BENVINGUTS I BENVINGUDES A CASA NOSTRA
LLEGIR I ESCRIURE PER A VIURE
Vivim en un món lletrat, per tant, iniciar l’alfabetització en infantil és una forma més d’apropiar-se del món que ens envolta. Els xiquets i les xiquetes es fixen i aprenen en contextos que signifiquen, que els obrin portes. Jugar és la forma d’aprendre, per això juguem, també amb les lletres, incorporant aquest llenguatge, nou i abstracte, al quotidià. Hui hem jugat a confegir noms escollint objectes que comencen per les lletres que necessitem.
Sabríeu trobar la paraula amagada en aquesta sèrie de peces soltes? Pista: noms de companys.
DE VOLTETA PEL POBLE DE COTES
Dijous passat vam eixir pels carrers del poble de Cotes, primer de tot per ensenyar-li a MªÁngeles i a Hugo i, a més perque els majors estan realitzant un xicotet projecte del poble. Aprofitant les festes de Sant Miquel, investigen sobre l’origen de la festa i coneixen aspectes del poble que desconeixien.
Quedarem amb Miguel Perucho, l’alcalde, que ens va concedir una entrevista. Els majors del cole li havien preparat un munt de preguntes interessants que Miguel va contestar gustosament, els majors ocuparen les cadires dels concejals i els menuts les de la ciutadania.
Miguel ens va contar, entre d’altres, que el poble va començar amb les cases que estan al voltant de l’esglèsia.
COMENCEM UNA NOVA AVENTURA
Aquest curs a Cotes hem tingut dos noves incorporacions: Hugo, com alumne i jo, Mª Ángeles, com a mestra. El primer dia d’escola els alumnes aplegaren amb una comitiva que havia anat arreplegant-los per les cases i van arribar al col·le entrant per l’estora roja. Allí els vam rebre amb molta il·lusió i un joc de pistes amb molts enigmes.
INICI DE CURS 2023-2024 AL CRA LA VALL FARTA
Us donem la benvinguda al CRA, tant a les persones que arribeu de nou com a aquelles que, un curs més , continueu aprenent moltes coses!
Engeguem aquest curs amb energies i il·lusions renovades.El portaledu és una finestra oberta a tot el que fem a l’escola. Podeu estar assabentats d’activitats, informacions, projectes, eixides, així com dels nostres plantejaments metodològics, implícits en les diferents propostes que anem documentant al llarg del curs.
Fem escola junts, fem projecte educatiu de qualitat.
VISITA A L’EXPOSICIÓ ARTÍSTICA SOBRE EL FONS MARÍ
Hui els alumnes d’infantil de Cotes han assistit a l’exposició dels seus propis treballs, uns fets al cole i altres a casa amb ajuda de la familia, amb el tema “FONS MARÍ”. Isabel Garre ha sigut l’encarregada de montar tota l’exposició, ambientació, maquetació… Volem ensenyar-vos com ha quedat…
Isa ha començat mostrant-nos un dibuix propi, meitat cavall, meitat cavallet de mar i els ha ensenyat els resultats dels dibuixos fets pels majors.
Després els ha convidat a fer ells el mateix i cadascú ha fet la seua barreja d’animals.
Entre tots han decidit fer una superbarreja…
I este ha sigut el resultat, cap de dofí, potes de cranc, barret de medusa, cos de peix pallaso, cua de cavallet de mar…
Hem seguit l’itinerari disfrutant de tots els treballs
L’AMPA de Cotes els ha convidat a una picaeta amb l’ambientació marina que els envoltava.
Un viatge molt divertit. Gràcies Isa i Juan, fins la pròxima
JUNY: ART I ARTISTES
El més de Juny hem gaudit realitzant algunes activitats relacionades amb llenguatges artístics: veniem de fer d’actors i actrius, i hem passat a ser autors i autores.
Una de les activitats va partir del carbó natural: és un material traçador molt potent, per l’empempta que deixa, però hem anat més enllà i l’hem explorat amb el cos,
xafant-lo, experimentant la sensorialitat d’anar trencan-lo fins convertir-lo en pols, i continuar explorant amb les mans. Hem confegit un quadre fosc, que després hem
“il.luminat” amb els colors d’una disparà de focs d’artifici amb ceres molles. L’expressió artística ha d’eixir de dins. partir del propi cos.
Un altra activitat realitzada per incidir en els estils personals de cada infant, consisteix en demanar-los una interpretació amb collage d’un conte de Kalandraka, “Animales”
Han de decidir com utilitzar els retalls de paper per confegir la seqüència narrativa de la història, i posar-ne també el text.
Pretenem que exploren el rol del autor, jugant, com sempre.
Més enllà dels productes, ens interessa observar les estratègies de cadascú, i cóm gestionen els recursos i els temps.
Ens visita Oreto Cruzà, pintora i il.lustradora: Oreto ens parla del seu ofici i de les seues vivències. Ens mostra materials que ha creat, com cartells, gravats, aquarel.les i il.lustracions de llibres com el Tirant lo Blanc i El xiquet de guix, que acaba de publicar-se. Ha preparat una serp gegant, com la del llibre, que representa el riu, i ens demana que la completem com més ens agrade.
Ens interessa que els infants tinguen contactes amb artistes, que experimenten possibilitats de crear de tot tipus, perquè la creació ix de dins, és un llenguatge propi que hem de descobrir.
L’escola ha de tindre compromís de proporcionar experiències enriquidores, que vagen obrint finestretes interiors a les expressions genuines dels xiquets i les xiquetes.
Esperem que haja estat la primera llavoreta d’un treball de sensibilització envers els llenguatges artístics.