VISITA DE LA GUÀRDIA CIVIL DE TRÀNSIT AL CRA

Una de les activitats que hem dut a terme durant aquest curs 2025, ha sigut l’Educació Vial com a part de l’Educació Integral, sent aquesta una base eficaç d’actuació ciutadana, donat que tracta de crear hàbits i actituts positives de convivència, de qualitat de vida, qualitat mediambiental i seguretat viària. Es tracta per tant, d’una xicoteta part de l’educació ciutadana.

L’Educació Vial està dirigida al desenvolupament de coneixements, habilitats, hàbits i actituts que permiteixen als xiquets i les xiquetes donar una resposta segura en les distintes situacions de trànsit en el que es veuen immersos, millorant el seu comportament com a peatons o passatgers amb la finalitat de reduir els accidents i garantir la seguretat.

Dilluns dia 7 d’abril hem guadit de la visita del Guàrdia Civil de trànsit al nostre CRA, i ens ha ensenyat les coses més importants a partir d’un vídeo explicatiu sobre la seguretat vial. La seua missió principal és la de vigilar, regular i controlar el trànsit en carretera. La finalitat és garantir la seguretat viària i complir amb l’aplicació de la normativa de trànsit.

Les normes bàsiques per als peatons que hem de recordar són;

  • Caminar sempre per la vorera, amb tranquil·litat i sense correr.
  • Creuar sempre pel pas de vianants i abans de creuar, es deu mirar als dos costats de la via per assegurar-se que no s’acosta cap vehicle.
  • Conéixer el significat dels colors dels semàfors per a què els xiquets aprenguen a evitar el perill.
  • Si van amb bicicleta o patinet utilitzar casc, sempre pel carril bici i molt atents al trànsit.

Moltes gràcies per la visita! De segur que recordarem les normes de circulació!

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies