EIXIDA AL MUNT: PENSAR FENT

Els alumnes d’infantil i Primer cicle del CRA hem visitat el Museu dels infants a Torrent. Aquest és un espai que convida a crear a partir de la reflexió conjunta i una oferta de materials desestructurats organitzats de forma acurada en diferents espais.

La temàtica de l’exposició és com han evolucionat les construccions al llarg de la història, i la figura dels arquitectes, que projecten els edificis que es necessiten en cada cas: cases, esglésies, castells, ponts, gratacels… La humanitat ha fet servir diferents materials per als seus edificis, com ara palla, fusta, fang, pedra, vidres, acer i altres metalls, així com ornaments de tot tipus. El museu està dividit en diferents sales on els visitants tenen al seu abast tipologies de materials diferents per experimentar com els arquitectes, desenvolupant idees pròpies i compartides.

Es convida als xiquets i xiquetes a explorar en grupets diferents possibilitats en diferents espais-ambients: un de materials naturals, un amb llum fluorescent, un altre amb fustes, un altre amb tubs i caixes blancs i negres, i altre amb elements de colors opacs i translúcids, així com infinitat d’objectes-pont per enganxar, confegir, decorar les diferents construccions temàtiques.

L’acció dels infants va transformant cada obra, doncs cadascú crea des del seu imaginari, utilitzant les opcions que li interessen. Estan acostumats a crear a partir d’objectes més i menys estructurats des de menuts, per tant, extrauen moltes possibilitats a les propostes.

SEGONA FASE: PENSAR DESPRÉS D’HAVER EXPLORAT

L’acció i el pensament van junts sempre, però necessitem el llenguatge per posar en context l’experiència i comprendre el món. A continuació els proposen una exploració conjunta a l’atellier, on els demanen com podrien inventar-se una casa a partir d’elements sense relació aparent, com cercles de cartró, tornillos, pinces… per a la qual cosa han d’intentar aconseguir la tridimensionalitat, i després, imaginar una casa pròpia amb uns pocs elements: un retall irregular de cartró, un roll de cinta de pintor, una pintura de cera i uns pegotets de plastilina. Cada casa és diferent, perquè cada persona és diferent. Aquesta exploració individual conclou amb una història de cases que es converteixen en pobles, en ciutats i en el món sencer, i d’aquesta forma s’ha incentivat el valor de l’art, la ciència i el pensament individual al servei d’allò col.lectiu i, sobretot, la idea d’infant capaç de pensar fent,i el valor de les idees de tots i totes els qui habitem el món. Ha estat una experiència global, amb tots els llenguatges de la infància, que ha partit de les idees compartides, s’ha desenvolupat per diferents camins, jugant, que és la millor forma d’aprendre, i s’ha materialitzat en un relat per donar sentit a tot.

Finalitzem la jornada dinant i jugant un temps al jardí botànic. L’Hort de Trénor és un espai ben bonic per estar junts gaudint aquest Maig calorós.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies