El més de Juny hem gaudit realitzant algunes activitats relacionades amb llenguatges artístics: veniem de fer d’actors i actrius, i hem passat a ser autors i autores.
Una de les activitats va partir del carbó natural: és un material traçador molt potent, per l’empempta que deixa, però hem anat més enllà i l’hem explorat amb el cos,
xafant-lo, experimentant la sensorialitat d’anar trencan-lo fins convertir-lo en pols, i continuar explorant amb les mans. Hem confegit un quadre fosc, que després hem
“il.luminat” amb els colors d’una disparà de focs d’artifici amb ceres molles. L’expressió artística ha d’eixir de dins. partir del propi cos.
Un altra activitat realitzada per incidir en els estils personals de cada infant, consisteix en demanar-los una interpretació amb collage d’un conte de Kalandraka, “Animales”
Han de decidir com utilitzar els retalls de paper per confegir la seqüència narrativa de la història, i posar-ne també el text.
Pretenem que exploren el rol del autor, jugant, com sempre.
Més enllà dels productes, ens interessa observar les estratègies de cadascú, i cóm gestionen els recursos i els temps.
Ens visita Oreto Cruzà, pintora i il.lustradora: Oreto ens parla del seu ofici i de les seues vivències. Ens mostra materials que ha creat, com cartells, gravats, aquarel.les i il.lustracions de llibres com el Tirant lo Blanc i El xiquet de guix, que acaba de publicar-se. Ha preparat una serp gegant, com la del llibre, que representa el riu, i ens demana que la completem com més ens agrade.
Ens interessa que els infants tinguen contactes amb artistes, que experimenten possibilitats de crear de tot tipus, perquè la creació ix de dins, és un llenguatge propi que hem de descobrir.
L’escola ha de tindre compromís de proporcionar experiències enriquidores, que vagen obrint finestretes interiors a les expressions genuines dels xiquets i les xiquetes.
Esperem que haja estat la primera llavoreta d’un treball de sensibilització envers els llenguatges artístics.