L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza per parelles formades per alumnes més grans que fan de padrins de lectura i els alumnes més xicotets que fan de fillols.
Amb aquest projecte s’intenta que tant uns com altres visquen una experiència d’aprenentatge lector, en el qual els xiquts i les xiquetes més grans (padrins lectors) llegeixen, conten, animen, fan de model, escolten… als xiquets més menuts (fillols) i que aquesta activitat siga el més motivadora possible per tal que se’ls desperte el plaer de llegir.
A més de dinamitzar el procés de lectura també es pretén establir lligams afectius entre padrins i fillols, no només al voltant de la lectura sinó també envers altres situacions de la vida escolar.
La primera sessió va ser una activitat de presentació entre les dos classes abans de començar amb l’apadrinament per tal que conegueren el seu fillol/padrí (gustos, preferències…) i anaren agafant confiança.
Els encontres de lectura són durant una sessió quinzenal, d’una durada aproximada d’entre 20 o 30 minuts.
Cada parella busca l’ espai on es desenvoluparà l’activitat lectora, tenir en compte:
- És convenient que cada parella estiga suficientment separada per a no molestar-se.
- Els espais poden ser les aules, l’entrada, el pati (si l’oratge ho permet)
Quan ja han contat el conte, el padri/ la padrina realitza un registre per valorar si els ha agradat.