El canvi d’especialitat en les Ensenyances Elementals es realitza mitjançant un procediment diferent a les proves de manera que l’alumnat que haja finalitzat i superat el primer curs podrà fer-ho promocionant a segon curs i sense necessitat de realitzar una prova. El canvi d’especialitat en supòsits diferents del descrit anteriorment s’efectuarà mitjançant la corresponent prova d’accés a la nova especialitat.
La superació de la prova d’accés al primer curs d’Ensenyances Elementals facultarà únicament la matriculació en una sola especialitat.
L’alumnat matriculat en el conservatori que tinga superat, almenys, un curs complet en una especialitat podrà accedir a una segona especialitat o successives, sempre que supere la prova d’accés corresponent a cada una d’aquestes, per a un curs diferent del primer de les Ensenyances Elementals de Música.