Projecte IMAGINA-SO

Projecte seleccionat per Resolució de 13 de setembre de 2023, de la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa

Cartell del Projecte Imagina-so.

Durant els cursos 2023-24 i 2024-25 es desenvoluparà el Projecte Imagina-so.

Els projectes d’investigació i innovació educativa tenen la finalitat de propiciar la innovació educativa a partir de projectes que desenvolupen de forma intencionada, planificada i creativa les transformacions curriculars, organitzatives i de funcionament dels centres educatius; possibiliten els canvis digitals; impulsen la implicació de les comunitats educatives, l’assoliment dels ODS marcats en l’Agenda 2030 i l’impacte de les accions educatives en l’entorn social.

El projecte Imagina-so, adreçat als estudiants de música pretén fomentar el pensament creatiu a través de l’experiència artística. El projecte té un caràcter interdisciplinari ja que la matèria musical entrarà en contacte amb altres arts com la literatura, les arts plàstiques, les arts escèniques i les audiovisuals dins dels distints processos d’experimentació sonora.

L’activitat se seqüència en quatre fases per a afavorir la màxima profunditat dels aprenentatges i per tal que l’alumnat arribe a dissenyar les seues propostes creatives:

Escolta: l’alumnat s’acosta al fet sonor actual per mitjà de la recerca i escolta activa de propostes creatives que s’hi estan donant en el panorama musical i artístic actual. D’aquesta manera es conformarà un repositori de recursos sonors molt divers donat que les aportacions musicals seran el resultat de les distintes inquietuds de l’alumnat.

Fase I. Escolta

Coneix: per mitjà de la guia del professorat i la col·laboració de referents musicals del panorama actual, l’alumnat podrà conèixer i comprendre les diferents formes de producció i creació musical.

Fase II. Coneix

Experimenta: l’alumnat desenvoluparà les seues pròpies tècniques compositives buscant el seu estil i gust estètic. El pensament creatiu passa d’un estadi més intuïtiu a un d’altre més conscient.

Fase III. Experimenta

Imagina: l’alumnat participant produirà les seues pròpies creacions. En aquesta fase es realitzarà el treball d’enregistrament i difusió dels productes musicals.

Fase IV. Imagina

El projecte funcionarà amb la metodologia d’investigació-acció i anirà construint-se poc a poc al llarg dels dos cursos programats. Durant el curs 2023-24 es desenvoluparan les dos primeres fases, Escolta i Coneix, mentre que les fases Experimenta i Imagina es treballaran al curs 2024-25.

Tot el centre treballarà al voltant de la plataforma Aules, on s’aniran compartint recursos per a l’alumnat i s’anirà construint un lloc on poder mostrar, treballar, construir, experimentar… al voltant del so. Cada setmana anirem compartint el treball a mode de quadern de bitàcora per a tots aquells interessats en seguir-lo.

Comencem!