SOM CENTRE I-MOUTE AMFITRIÓ I OBSERVADORS

Aquest curs escolar 23-24, el CPEE TOMÀS LLÀCER hem participat en un programa que ofereix Conselleria per a realitzar estades formatives en altres centres de la Comunitat Valenciana i poder observar diferents metodologies i projectes.

Per una banda, hem sigut centre amfitrió per mostrar a altres docents com treballem els programes de ràdio i el de contes vivencials. Per a l’observació del programa de Contes Vivencials vam rebre a tres centres educatius, els quals van poder realitzar una observació del conte “Així és el meu cor”, a més de rebre informació relativa a aquest programa. Per a l’observació del programa de ràdio vam rebre 6 mestres d’un mateix centre educatiu. Els vam explicar l’ origen del programa, com treballem la ràdio, i van ser partícips d’una entrevista realitzada per alumnat de la TVA.

D’altra banda, hem sigut centres observadors i hem visitat tres centres educatius per veure com duen a terme els següents projectes:

Al mes de febrer, tres professionals del centre van visitar el CEE Antonio Sequeros d’Oriola per observar el funcionament dels comunicadors tant amb accés directe com per mirada. Ens van explicar els passos que fan servir per implementar un comunicador, ens van ensenyar com tenen pictografiat tot el centre i ens van transmetre la importància de la formació i implicació de tota la Comunitat Educativa per tal que tot l’alumnat puga comunicar-se d’una forma efectiva i ser part activa de la seua vida.

En maig hem realitzat dos observacions. Per una banda, dos professionals van visitar el CEIP Ruperto Chapí de Villena per aprendre sobre com duen a terme les metodologies actives en infantil. Allí els van explicar com ho treballen al llarg de tota la jornada escolar, i els van explicar tot el necessari per a fer-ho de manera òptima: formació, materials, programació, dotació econòmica o transformació dels espais, entre d’altres. D’altra banda hem visitat el CPEE Lo Morant d’Alacant per veure com elaboren adaptacions de materials amb elements reutilitzables, així com amb impresora 3D. Aquest aspecte és molt important ja que les ajudes tècniques tenen preus molt elevats, i de vegades, podem aconseguir la mateixa utilitat realitzant una adaptació amb materials comuns a un baix cost.