El nostre centre va participar el diumenge 19 d’ Abril en les jornades de la Trobada de les Valls del Vinalopó celebrades a la Romana, una experiència molt enriquidora en la qual alumnat i professorat van poder gaudir d’un dia de convivència amb altres centres educatius.

Al llarg de la jornada es van compartir activitats, tallers i moments d’intercanvi cultural i educatiu, en un ambient festiu i participatiu que va afavorir la relació entre tota la comunitat educativa.

Hem celebrat el Dia de la Mona gaudint d’una jornada a l’aire lliure. Els grups de Primària han anat a Casa Vitia, mentre que els d’Infantil han passat el dia al poliesportiu. En ambdós espais, hem menjat la mona i hem aprofitat el bon oratge per compartir moments de convivència i diversió. 🌞

El divendres 17 d’abril es va celebrar a l’Aula de la Natura de Monòver la segona CONFINT de la província d’Alacant, en la qual van participar al voltant de 70 estudiants de diferents edats, des de 5é de primària fins a 1r de batxillerat i Formació Professional. Van acudir a la cita com a representants dels Comitès de Sostenibilitat de 21 centres educatius que formen part del teixit de la Xarxa “Som Efecte Papallona”.

Entre els centres participants, va estar present el CEIP Virgen del Remedio de l’Alguenya, amb la participació de dues alumnes de 5é, Amaia i Violeta, que van contribuir activament en aquesta trobada per la sostenibilitat.

Com en el curs anterior, el lema de la Conferència de Joves va ser “Som Efecte Papallona”. En primer lloc, i després d’una dinàmica de presentació, va tindre lloc una fira per donar a conèixer i potenciar l’intercanvi d’experiències ecosocials transformadores que han dut a terme i protagonitzen les xiques i els xics en les seues comunitats educatives.

A continuació, van aprofundir en la seua formació participant en tallers sobre diverses temàtiques: passejos conscients, teatre per a la gestió emocional, convivència, compostatge, biodiversitat i aigua. D’aquesta manera, es van anar nodrint d’idees noves que portaran als seus respectius centres educatius.

També hi va haver temps per al descans, per compartir esmorzar i dinar a l’aire lliure, amb la consigna de la sostenibilitat: aliments saludables, de proximitat i reduint al màxim els envasos i embolcalls: “Abans reduir que reciclar”.



En la conferència es van potenciar el protagonisme, el diàleg i l’apoderament de l’alumnat. Elles i ells eren els encarregats de seleccionar al final del dia, mitjançant el procediment ‘jove tria a jove’, als qui seran els representants de la seua Xarxa ‘Som Efecte Papallona’ en les convocatòries d’ESenRED.

Perquè davant la situació d’emergència planetària, les i els joves es pregunten…Sino és ara, quan? Si no som nosaltres, qui?

El passat divendres 13 de febrer, el nostre centre va celebrar amb molta il·lusió la festa de Carnestoltes, una de les celebracions més esperades per tot l’alumnat.

Enguany, la temàtica triada va ser “Animals del món”, i l’escola es va omplir de colors, creativitat i diversitat. Al llarg del matí, vam poder veure una gran varietat d’animals: marietes, formigues, cucs de seda, aranyes, polps, crancs, picots, paó reial, lleons, pumes… Cada grup va preparar amb molta dedicació les seues disfresses, demostrant imaginació i treball en equip.

La jornada va estar marcada per l’alegria, la música i la convivència. L’alumnat va desfilar mostrant els seus vestits i compartint l’experiència amb la resta de companys i companyes, en un ambient festiu i participatiu.

Classe de 2 anys

Classe de 3 anys

Classe de 4 anys

Classe de 5 anys

Classe de primer

Classe de segon

Classe de tercer

Classe de quart

Classe de cinquè

Classe de sisè

Vos compartim el vídeo d’aquest dia tan especial:

El passat divendres vam celebrar al nostre centre el Dia de la no violència i la Pau, una jornada dedicada a fomentar valors com el respecte, la convivència, la solidaritat i la resolució pacífica dels conflictes.

Al llarg del dia, cada tutoria va realitzar diferents activitats adaptades a l’edat de l’alumnat, com ara dinàmiques de reflexió, contes, murals, debats, jocs cooperatius i propostes creatives relacionades amb la pau i la no-violència. Aquestes activitats van permetre a l’alumnat expressar les seues idees, emocions i compromisos per construir un entorn més just i respectuós.

Va ser una jornada molt enriquidora, en què tota la comunitat educativa va participar activament, recordant la importància de treballar la pau cada dia, no només en dates assenyalades. 🕊️

ACTIVITATS DEL MENJADOR ESCOLAR

A continuació vos mostrem les activitats que es realitzen setmanalment al menjador:

PRODUCTE FINAL DE LA SdA: EL NOSTRE POBLE L’ALGUENYA

Els alumnes de tercer de primària com a producte final de la situació d’aprenentatge on hem treballat el nostre poble, hem elaborat un mapa en els llocs més emblemàtics de l’Alguenya i els propis alumnes han gravat una breu descripció comentant els edificis que podreu trobar a la porta d’aquests mitjançant un QR, que vos portarà directament a la gravació.

El passat divendres 12, el pati del nostre centre es va omplir d’ambient nadalenc amb la celebració d’un mercat de Nadal, una activitat que va reunir a tota la comunitat educativa i al veïnat del poble.

L’esdeveniment va comptar amb la participació activa de l’AFA, l’Ajuntament i diverses associacions locals, que amb la seua col·laboració van fer possible una vesprada plena de convivència, il·lusió i esperit solidari. Al llarg del mercat, es van poder trobar diferents parades amb productes artesanals, detalls nadalencs i propostes pensades per a tots els públics.

Des del centre volem agrair la implicació de totes les entitats participants, així com de les famílies i persones assistents, que amb la seua presència van contribuir a l’èxit de la jornada. Sens dubte, va ser una activitat molt especial que reforça els llaços entre l’escola i el poble i ens ajuda a donar la benvinguda al Nadal d’una manera compartida i participativa.

Dia Internacional de l’eliminació de la Violència contra la dona

Al llarg d’aquesta setmana, el nostre centre ha dut a terme diverses activitats amb motiu del 25 de Novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. L’objectiu ha sigut conscienciar l’alumnat sobre la importància de la igualtat, el respecte i la convivència.

En Educació Infantil i 1r cicle de Primària, l’alumnat ha gaudit d’un contacontes coeducatiu, amb històries que posen en valor la igualtat, la diversitat i la resolució pacífica de conflictes.

En 2n cicle de Primària, s’han realitzat tallers participatius en què els xiquets i les xiquetes han reflexionat sobre la realitat de les dones en la societat, analitzant estereotips i comentant models positius que impulsen una convivència més justa.

En 3r cicle, l’alumnat ha participat en una gimcana de la igualtat, un recorregut amb proves i reptes que han treballat valors com el respecte, l’empatia i la coresponsabilitat.

Totes estes activitats han contribuït a reforçar el compromís del nostre centre amb la igualtat d’oportunitats i amb l’educació en valors, fonamentals per a construir una societat més justa i igualitària.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies