Nou projecte d’FP Dual per a l’alumnat del CFGS Comerç Internacional amb el Port de València

És un nou projecte dirigit a Graus Superiors de Comerç Internacional i de Transport i Logística com a gestors d’empreses transitàries i consignatàries. L’FP dual com a mètode d’aprenentatge que combina la formació que en els centres educatius amb la formació pràctica en l’empresa, es tracta d’aprendre fent, a través del treball.

Es busca la millora les competències laborals dels alumnes i les oportunitats d’inserció laboral. Sent un pont entre l’empresa i el centre educatiu. Formació compartida i coparticipada entre empreses i centre educatius.

Són 2.600 hores distribuïdes en:

• 1.600 en l’institut
  • 400 Formació en Centres de Treball
  • 200 Immersió Portuària
  • 400 Formació Dual.
  • Els participants rebran una beca de 3.200€ repartits durant els 4 mesos de formació Dual, 800 €/mes.

El programa d’Immersió Portuària serà, el primer any, un curs molt enfocat a la pràctica, on els alumnes aprendran el flux físic i documental d’una mercaderia des que ix del magatzem fins que arriba al client final.

L’alumnat aprendrà tots els conceptes necessaris que li permetran conéixer tots els processos que tenen relació amb una operació de Comerç Internacional.

El nostre principal objectiu és que l’alumnat siga coneixedor de les operacions més habituals en les empreses de la Comunitat Logístic-Portuària i puga fer el seu treball de manera eficaç i eficient.

L’alumnat serà dividit en grups de treball. Aquests grups hauran de resoldre durant el curs i exposar al final de curs un cas pràctic real d’exportació.

El programa en el segon any està compost per 100 hores:

• 50 hores d’Empreses Simulades. Casos reals en un entorn virtual, interacció amb estudiants de comunitats portuàries de fora de la UE
  • 50 hores de visites vinculades al programa + Anglés + Eines informàtiques (ERP, PCS)
PPT-FPdual_YEP-MED