Premi Nacional eTwinning en Formació Professional

El secretari d’Estat d’Educació, Alejandro Tiana, lliurament els Premis Nacionals eTwinning 2021

• Aquesta edició recompensa a 34 docents responsables de 12 projectes de totes les etapes educatives no universitàries.
  • Tiana ha destacat l’esforç extraordinari realitzat pels docents durant la pandèmia per a assegurar el dret a l’educació de tots els alumnes i alumnes.
  • El projecte eTwinning és una iniciativa de la Comissió Europea que impulsa la col·laboració entre docents i alumnes de tot el continent
  • Alumnat del CIPFP Ausiàs March, dels cicles formatius de grau mitjà de Cures Auxiliars d’Infermeria i de grau superior d’Imatge per al Diagnòstic i de Documentació i Administració Sanitària són les persones protagonistes d’aquesta aventura d’aprenentatge en col·laboració amb 10 centres educatius de 5 països.
  • Professorat del centre: Carmen Calabuig, Mónica Climent, Amparo Gámiz i MªJosé García que recull el premi en el nom del centre, l’alumnat i el professorat.
  • ENHORABONA A NUESTR@S ALUMN@S, estem orgulloses de vosotr@s.

L’acte, en el qual s’ha reconegut el treball desenvolupat, s’ha celebrat en el Cercle de Belles arts de Madrid i ha comptat amb la presència, entre altres personalitats, de la Directora General d’Avaluació i Cooperació Territorial, Dolores López Sanz, i d’autoritats de les Comunitats i Ciutats Autònomes.

Aquests Premis Nacionals es venen entregant de manera ininterrompuda des de 2006 i suposen un reconeixement del Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEFP) als millors projectes realitzats pels docents que han participat en la iniciativa eTwinning durant el curs 2019-2020. Més d’una dècada després, els Premis Nacionals han aconseguit un gran prestigi, gràcies a la qualitat dels projectes guanyadors.

Alejandro Tiana ha posat en valor la gran labor realitzada pels docents en general, i pels professors premiats en concret, ressaltant el gran desafiament que el curs 2019-20, condicionat per la pandèmia per COVID-19, ha suposat per a tots ells en la seua trajectòria professional. Ha destacat com s’han vist enfrontats a una situació inèdita i extrema en la qual han hagut de reinventar-se per a mantindre viva l’activitat educativa amb els centres educatius tancats, i com han afrontat a més un desafiament humà, fent costat a molts alumnes i alumnes que vivien situacions molt difícils en les seues llars, fent tot el possible perquè ningú resultara exclòs.

Per als docents, la iniciativa eTwinning ha sigut un suport, una metodologia que els permet seguir avant en el seu treball, mantindre als seus alumnes en contacte, afavorint no sols que aconseguiren els objectius educatius marcats, sinó sent una palanca de suport al seu benestar emocional. eTwinning és una finestra oberta al món, que els ha permés conéixer altres realitats i compartir durant aquest període tan crític una mateixa vivència, ha afegit el secretari d’Estat.