Presentació

Nicolau som totes i tots

Els senyals d'identitat del CEIP Vicente Nicolau Balaguer són la igualtat, la coeducació, l'educació per a la convivència, l'educació intercultural, la participació, el treball col·laboratiu, l'aconfessionalitat, el compromís i el respecte als diferents ritmes evolutius de tot l'alumnat.
El centre consta de dues etapes, l'etapa d'infantil i l'etapa de primària. En infantil hi ha 3 aules i a primària 6, amb zones de pati diferenciades, tenint cada etapa el seu propi pati. Comptem amb un aula de música, un aula d'informàtica, un aula d'educació compensatòria i de religió, dues aules de pedagogia terapèutica i un aula d'audició i llenguatge, zones de biblioteca, un gran gimnàs i el menjador escolar.

L'equip de professionals de centre el componen:
- L'EQUIP EDUCATIU D'INFANTIL
- L'EQUIP EDUCATIU DE PRIMÀRIA
- EL PERSONAL D'ADMINISTRACIÓ I SERVEIS: el conserge.
- I EL PERSONAL DE CUINA, MENJADOR I DE NETEJA.

Portem diversos anys fent canvis organitzatius i metodològics, encaminats a ser una escola encara més oberta i flexible, amb un estil d'ensenyament-aprenentatge innovador, dinàmic i actiu. Es treballa a través de projectes, tallers i ambients d'aprenentatge en infantil, i s'està ampliant aquesta modalitat de treball a l'etapa de primària.
Hem començat a construir entre tots i totes, un lloc en el qual tant els nens i les nenes, com les famílies i el professorat, puguem sentir-nos com a casa i on la col·laboració, la comunicació i el treball compartit, siga una realitat.
Tots els mestres i les mestres de centre estem molt motivats amb el canvi que hem iniciat, cap a una escola innovadora, inclusiva, participativa i oberta a tota la comunitat educativa, en la qual, les famílies estigueu molt presents en el nostre treball diari, estem desitjant que ens ajudeu en l'aventura que suposa aquest canvi i aquesta nova experiència.