OLIMPÍADA MATEMÀTICA 2023

Un any més, alumnes del CEIP RIBALTA participen en la XXXIII Olipíada Matemàtica convocada per la Societat d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana “Al-khwarizmi”, per a estudiants de tercer cicle d’Educació Primària, i de Secundària Obligatòria, amb la finalitat de gaudir amb la resolució de problemes de matemàtiques.

Fase comarcal de l’Olimpíada Matemàtica. A l’IES BERNAT GUINOVART d’Algemesí.

Aquest any l’alumnat que representa al nostre centre són: BLANCA BOTELLA CAMARASA, ISMAEL ESSABERY, ANDREU LÁZARO ESTEVE i DANIELA RIBES LATORRE. Estan acompanyats i tutoritzats per les seues mestres de 6é d’Educació Primària, LOLI PÉREZ ESCRIVÁ i TERESA ORTEGA FERRER.

Alguns del objectius d’aquesta olimpíada són els següents (estrets de la pàgina oficial de la Societat):

• Divulgació de les matemàtiques a través de la resolució de problemes.
  • Afavorir una actitud positiva cap a les matemàtiques entre l‘alumnat i la societat en general.
  • Potenciar el gust per la resolució de problemes a través d’una activitat formativa, lúdica i creativa.
  • Desenvolupar capacitats d’intuïció, raonament, imaginació i deducció.
  • Fomentar la convivència, l’intercanvi d’idees i amistat entre estudiants i professorat.
  • Divulgar les proves proposades amb l’objectiu d’oferir material de recolzament al professorat de Matemàtiques i incorporar l’ús de les tecnologies imperants a les classes de matemàtiques.

L’Olimpíada consta de vàries fases: Comarcal, Provincial, Autonòmica i Nacional.

• La Fase Comarcal consistirà en dues proves: una prova de caràcter individual i una prova per equips. Se celebrarà el dissabte 25 de març de 2023 pel matí a les diferents seus designades per l’organització. A la Fase Comarcal se seleccionaran 48 participants per nivell, que passaran a la Fase Provincial.
  • La Fase Provincial consistirà en una Jornada festiva i matemàtica, amb una prova individual i dues proves per equips, i se celebrarà al llarg del dissabte 6 de maig de 2023 a l’IES CLOT DEL MORO de Sagunt. A la Fase Provincial se seleccionaran 8 finalistes per nivell, que passaran a la fase Autonòmica.
  • La Fase Autonòmica consistirà en la participació d’un cap de setmana de convivència amb proves individuals i per equips, i se celebrarà els dies 27 i 28 de Maig de 2023 a Piles (València). A la Fase Autonòmica se seleccionaran 4 participants de cada nivell que passaran a la Fase Nacional.

Els desitgem molta sort i els donem les gràcies per la seua participació, valentia i ganes de millorar.