AULA CICLISTA 2022

Un any més, i aquest ja és el segon, el CEIP RIBALTA ha participat en l'activitat "aula ciclista". Un projecte que naix amb la finalitat d'acostar a l'alumnat a un dels mitjans de transport més sostenible i saludable.

Un total de tres sessions, comprimides en dos dies, en el que tècnics de la federació valenciana de ciclisme han explicat a l'alumnat de 5é d'Educació Primària, els aspectes bàsics i les nocions de seguretat necessàries per poder utilitzar la bicicleta de forma correcta, tant per vies rurals, carrils bici i vies urbanes.

La 1a sessió la realitzàrem al mes de novembre i va consistir en una una classe teòrica al voltant dels elements de seguretat personal (casc, frens,...) i altres components de la bici, les normes de conducció i circulació per carretera i per ciutat.

La 2a i 3a sessió, efectuades el dia 1 de febrer, han estat de caràcter pràctic. Els tècnics de la federació han portat al centre el material necessari (bicicletes i cascs) per dur a terme l'activitat. L'alumnat ha posat la resta... ganes, interès i bon comportament. Una primera part l'hem realitzada al centre, per comprovar el domini de l'alumnat dalt de la bici. Posteriorment hem fet una eixida per camins rurals, direcció a la Xopera, entrant després dins dels carrers d'Algemesí utilitzant en la majoria del trajecte els carrils bici. Ha estat un dia fantàstic i esperem tornar a repetir l'any vinent.

Vos deixem alguns moments de l'activitat dins i fora del centre.