La finalitat de l’Educació Primària és proporcionar a tots els xiquets i xiquetes una educació que permeta afermar el seu desenvolupament personal i el seu propi benestar, adquirir les habilitats culturals bàsiques relatives a l’expressió i comprensió oral, a la lectura, a l’escriptura i al càlcul, així com desenvolupar habilitats socials, hàbits de treball i estudi, el sentit artístic, la creativitat i l’afectivitat.

Entre els objectius d’etapa, l’Educació Primària contribueix al foment de les normes de convivència, a l’adquisició d’habilitats per a la resolució pacífica de conflictes, la comprensió i acceptació de les diferents cultures, a desenvolupar les competències tecnològiques, a desenvolupar les capacitats afectives, i en general, a desenvolupar les competències matemàtiques i a conéixer les qüestions fonamentals de les àrees d’estudi.

Com a principis pedagògics es busquen garantir l’educació inclusiva, l’atenció personalitzada i la prevenció de dificultats d’aprenentatge, i l’expressió i la comprensió oral i escrita, la comunicació audiovisual, les competències digitals, la creativitat, l’emprenedoria  o l’esperit científic es treballen de manera transversal en totes les àrees.

Així mateix, es promouen des de totes les àrees la igualtat entre homes i dones, l’educació per al consum responsable i el desenvolupament sostenible, l’educació per a la salut i l’educació per a la pau.

Es potencien l’autonomia , la reflexió, l’hàbit i domini de la lectura, i l’aprenentatge de les llengües estrangeres i de les llengües cooficials, i es presta especial atenció a l’acció tutorial, a l’educació emocional i en valors i a l’orientació educativa.

Finalment, tota la intervenció educativa es dirigeix a promoure en l’alumnat l’adquisició dels objectius d’etapa i de les competències clau en les quals es fonamenta l’aprenentatge competencial: imprescindible per a la resolució de problemes reals en un món canviant i cada vegada més competitiu. Aprenentatges útils per a la vida que ajuden a l’alumnat al seu ple desenvolupament individual, social i professional.