ESCAPE ROOM

Durant l'últim mes de col·le, les mestres d'Infantil van organitzar un Escape Room educatiu en el qual va participar, per nivells i en grups reduïts, tot l'alumnat d'Infantil. El tema del Scape Room va ser "L'espai". Els xiquets/tes van haver d'anar trobant, a través de diferents pistes en les quals van haver d'usar tant el pensament lògic, com l'observació i la lectura, les claus que posaven en funcionament la nau espacial.
Va ser una experiència lúdica, educativa i, sobretot, molt emocionant.

IX JORNADES D'ANIMACIÓ A LA LECTURA

CARTEL JORNADAS

Del 13 de maig a l'1 de juny de 2022

8 de març de 2022

Des de fa més de 100 anys, el 8 de març és un dia que celebra els drets per la igualtat conquistats per les dones i commemora la llarga història de lluites i sacrificis per a aconseguir-los. En l'actualitat, durant aquesta jornada, s'organitzen marxes i manifestacions a tot el món per a denunciar que encara queda molt camí per recórrer, perquè moltes dades confirmen que en molts països nàixer dona és un llast social.

En el col·legi, la igualtat es treballa i vivència diàriament. I és en aquest dia quan, com a activitat de centre, es fa visible.

En totes les portes de les aules es va col·locar una silueta en negre d'una dona i dins d'ella es va escriure una situació de desigualtat que es va recollir després d'haver debatut sobre aquesta situació.

L'alumnat d'Infantil i de l'Aula Específica va reflexionar sobre els estereotips de gènere en els joguets amb el conte "El xiquet que no volia ser blau, la xiqueta que no volia ser rosa" de Patricia *Fitty. A més, van dibuixar una dona important en les seues vides, que van col·locar en la tanca del seu pati. Per a l'acte conjunt, van eixir a la pista d'Infantil amb un llaç lila al braç i amb un globus i es van asseure formant cors.

L'alumnat de Primària va fer treballs sobre dones pròximes a ells triant paraules per a definir-les (els més xicotets) i sobre la científica María Blasco (els més majors) amb la qual van tindre una trobada virtual i li van fer preguntes sobre el seu treball.

Com a acte conjunt, van eixir a la pista central i van lligar un llaç lila al voltant de la pancarta elaborada per a l'ocasió. Després van expressar les situacions de desigualtat que havien observat i van ballar en cercle la cançó "Las hadas existen" de Rozalen.

Gràcies a la Comissió d'Igualtat i a tot el centre per l'esforç i l'estupend treball.

--SI ENS EDUQUES IGUAL, TOTS I TOTES SEREM IGUALS--

25 de novembre de 2021

25 N 2021

El Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra la Dona es celebra anualment el 25 de novembre per a denunciar la violència que s'exerceix sobre les dones a tot el món i reclamar polítiques en TOTS els països per a la seua erradicació.

En el nostre col·legi, des d'Infantil a 6é de Primària, s'han treballat activitats centrades en la igualtat i el respecte: contes, vídeos, cançons... En Infantil han pintat unes precioses portes de color violeta. En l'acte col·lectiu de Primària, s'ha llegit un manifest i, com a colofó, s'ha muntat un gran puzle-mural en el qual s'ha implicat, especialment, el professorat de ARTS.

Gran faena de la Comissió d'Igualtat per aquesta espectacular iniciativa i de tot el personal del centre.

----- NI UNA MENYS -----