Centre

Història

Durant molt de temps fent escola d’una manera tradicional on la metodologia es basava en l’adquisició de coneixements descontextualitzats i de manera memorística, on el centre de l’aprenentatge era el/ la mestre/a i on l’alumnat era un agent passiu, ens adonem que aquest tipus d’organització no afavoreix el desenvolupament de les competències que ens marca el currículum, perquè en aquest model d’escola:

• Ens avorrim i avorrim.
  • L’alumnat acaba l’etapa Primària amb pocs aprenentatges realment siginificatius, a pesar que els continguts van repetint-se i ampliant-se durant tota l’escolaritat obligatòria, tal qual marca la llei.
  • Anul·lem la creativitat, robem les inquietuds i fomentem inconscientment la uniformitat entre l’alumnat.
  • Donem molta informació i no despertem la construcció activa del seu propi coneixement i aprenentatge.
  • Es fomenta la competitivitat, amb la quantitat de conflictes socials i emocionals que comporta.

Així que, al juny de 2017, el Claustre decideix que havíem de rebre assessorament pedagògic per a saber quí som i ón volem anar. Durant el curs 2017-2018 desenvolupem una tasca de consciència personal i grupal/grupal amb l’objectiu d’anar cap a una escola amb més sentit. Comença el procés de reflexió amb Gino Ferri, el nostre actual assessor pedagògic. Aqueix mateix curs el dediquem a reflexionar al voltant de tres aqueixos bàsics: el concepte d’infantesa, el paper de l’escola i el paper del docent. Són les tres qüestions recurrents que ens serveixen de guia i d’acompanyament al llarg del camí per a saber quí som i on anem.

Aquestes transformacions, evidentment, ens porten a desenvolupar accions pedagògiques diferents a les que realitzàvem. Ara, realment, el nostre objectiu sí que és que l’alumnat siga protagonista de la seua vida escolar i no un simple actor passiu.

Objectius

• Crear una Escola on realment l’alumnat siga el protagonista del seu aprenentatge.
  • Formar una Escola on siguem FELIÇOS.
  • Despertar i fomentar l’esperit creatiu i crític.
  • Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • Respectar les característiques que ens fan únics com a persones.
  • Construir una Escola de tots i per a tots.
  • Crear una Escola del present: on no sols es prepara a l’alumnat per al futur sinó que es té en compte les seues necessitats actuals.
  • Mostrar un respecte real i profund cap a la infància.
  • Fomentar una Escola on tots els agents educatius és comprometen a ser part activa del projecte d’Escola.

Quina escola volem construir?

• Oberta i acollidora, on totes les persones la vivim com a pròpia.
  • Participativa, on es fan propostes, s’escolten i es possibilita la seua realització.
  • On volem anar i estar.
  • Que ens ofereix experiències de vida.
  • Que ens deixa ser.
  • Que permet i possibilita el nostre desenvolupament des d’on estem.
  • On l’alumnat i les famílies es troben com a casa.
  • On el Claustre troba la possibilitat d’evolucionar i crèixer en nivell personal i professional.
  • Una escola viva que no deixa d’evolucionar. Que no mor cada any quan l’alumnat es va.
  • Flexible, perquè la volem oberta als canvis i modificacions que es necessiten a cada moment, coherent en el qual es plasma per escrit i la realitat.
  • Activa, que no deixa de buscar el seu camí, any darrere any.
  • Una escola que promou l’experimentació i la construcció del propi aprenentatge de totes les persones que la formem.
  • Que aprén.
  • Que s’obri en la comunitat en la qual està situada.
  • Que transmet alegria per a aprendre.
  • Que rep, acull i convida a creure.